افتتاح خانه هلال و مدیریت بحران روستایی در آمل

چهاردهمین خانه هلال و مدیریت بحران روستایی در بخش مرکزی آمل افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل گفت: چهاردهمین خانه هلال و مدیریت بحران روستایی آمل در روستای چنگاز از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.
جمشید نیکزاد افزود: هدف از تاسیس خانه‌های هلال روستایی، ارایه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه، برگزاری مانور‌های امدادی و دوره‌های آموزشی به منظور افزایش تاب آوری مردم در زمان حوادث و بحران‌ها است.
او گفت: با فراگیری دوره‌های آموزشی در قالب تیم‌های امدادی خانه‌های هلال، اعضای خانه‌های هلال، در هر زمانی و به هر دلیلی اتفاقی برای مردم روستا بیافتد، خودشان قبل از رسیدن تیم‌های امدادی بتوانند امدادرسانی را انجام دهند.
رضا مقدم بخشدار مرکزی شهرستان آمل هم در آئین افتتاح خانه هلال روستای چنگاز گفت: روستای چنگاز با جمعیت ۶۵۰ نفری در فاصله ۷ کیلومتری شهر آمل واقع شده و با توجه به موقعیت قرارگیری در میان چندین روستا، در مواقع لازم می‌تواند به ساکنان روستا‌های روکش، گلان، ولیسده و سائیج محله در مواقع بحرانی تحت پوشش دهد.
مقدم ابراز امیدواری کرد: بزودی در بیشتر روستا‌های بخش مرکزی شهرستان آمل که قابلیت راه اندازی خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی را داشته باشند، تجهیز و راه اندازی خواهد شد.
شهرستان حدود ۴۱۵ هزارنفری آمل بیش از ۳۶۰ روستا دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *