تکمیل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای آران و بیدگل نیازمند اعتبار است

رییس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل گفت: تکمیل تنها پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای این شهرستان نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

مهدی کریمیان روز یکشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: ساخت این پایگاه به مساحت ۲۵۰ مترمربع، مهر ۱۳۹۷ در کیلومتر ۱۲ جاده آران و بیدگل به ابوزیدآباد و امامزاده آقا علی‌عباس کلنگ‌زنی شد و با کمک خیران تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: برآورد می‌شود با جذب ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار بتوان در سال جاری این پایگاه را تکمیل کرد و مورد بهره‌برداری قرار داد.

به گفته وی، تاکنون نزدیک به ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده و برای ادامه کار و تکمیل نیازمند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران و اعتبار دولتی است تا هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

کریمیان گفت: جاده آران و بیدگل به ابوزیدآباد که بیشتر طول آن یک بانده و عرض کم است، یکی از جاده‌های سانحه‌خیز این شهرستان است که هر ساله تصادف‌های متعدد منجر به فوت و جرح در آن رخ می‌دهد.

این مسوول اضافه کرد: محدوده پوشش ‌امدادی این پایگاه، جاده آران وبیدگل به ابوزیدآباد و آقا علی عباس، کویر مرنجاب، کویر سیازگه ابوزیدآباد و پوشش امداد و نجات ۳۰ تا ۵۰ کیلومتری منطقه اطراف محل پایگاه خواهد بود.

ابوزیدآباد مرکز بخش کویرات آران و بیدگل در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، اکنون یک پایگاه سیار امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر در ابتدای جاده خاکی مرنجاب و جاده آران و بیدگل – گرمسار به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد.

آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *