آلودگی هوای بوکان

کیفیت هوای بوکان برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: براساس اطلاعات پایشی موجود و شاخص “AQI” کیفیت هوا در این شهرستان برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شده است.

آوات بازیار با اشاره به اینکه براساس اطلاعات پایشی موجود و شاخص “AQI” کیفیت هوا در این شهرستان برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شده، اظهار داشت: طبق این شاخص، میزان ذرات موجود در هوای این شهرستان هم اینک ۱۵۱ میکروگرم بر مترمکعب است که این شرایط برای گروه‌های حساس جامعه به ویژه بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، مادران باردار و افراد سالخورده ناسالم توصیه می‌شود که این افراد از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

وی ادامه داد: هوای بوکان از نظر شاخص‌های منواکسیدکربن، دی اکسیدنیتروژن، دی اکسیدگوگرد پاک و از نظر ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون ناسالم است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان تصریح کرد: آلودگی هوا منشاء خارجی داشته و از طریق کشور عراق و وزش باد شدید وارد مرزهای غربی کشور شده و موجب آلودگی هوا شده است.

وی افزود: با قطع بارندگی در غروب روز چهارشنبه پدیده گرد و غبار بر شهرستان حاکم شد و میزان آلودگی در ساعت ۲۱ شامگاه به عدد ۱۵۱ میکروگرم بر متر مکعب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *