شواهد ورود به پیک بعدی بیماری کرونا در کرمان وجود دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد: شواهد ورود به پیک بعدی بیماری کرونا در استان کرمان وجود دارد لذا از مردم تقاضا داریم با همکاری یکدیگر تلاش کنند ورود به پیک بعدی را به تعویق بیندازیم یا شدت آن را کمتر کنیم.

دکتر”حسین صافی زاده” پیش از ظهر امروز ۱۱ فروردین ماه در نشست خبری با محوریت محدودیت های تعطیلات پایانی نوروز گفت: تعداد مراجعین سرپایی به مراکز منتحب شهر کرمان در هفته آخر اسفند ۱۹۵، هفته اول فروردین ماه ۲۵۲ مورد و در جاری هفته تاکنون ۲۹۷ مورد بوده است.

وی با اشاره به رفتار مردم در سه هفته اخیر عنوان کرد: با توجه به حضور مردم در خیابان ها و اماکن عمومی؛ دورهمی ها و .. افزایش تعداد بیماران کرونایی قابل پیش بینی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان سرایت پذیری و بیماری زایی بالا را از مشخصات ویروس جهش یافته انگلیسی دانست و اظهار کرد: متاسفانه ۷۰ درصد بستری ها و فوتی های کرونایی به ویروس جهش یافته انگلیسی مبتلا بوده اند.

وی با اشاره به وضعیت برخی از شهرهای کشور عنوان کرد: متاسفانه سه شهر استان کرمان از وضعیت آبی به زرد تبدیل شده اند و وضعیت زرد بسیار شکننده است و با توجه به افزایش موارد سرپایی در هفته های پیش رو تغییر رنگ شهرهای استان را شاهد خواهیم بود.

صافی زاده اعلام کرد: شواهد ورود به پیک بعدی بیماری کرونا در استان کرمان وجود دارد لذا از مردم تقاضا داریم با همکاری یکدیگر ورود به پیک بعدی را به تعویق بیندازیم یا شدت آن را کمتر کنیم.

وی با تاکید برآنکه در حقیقت بخش عمده ای از افرادی که به کرونا مبتلا می شوند علایم خفیف دارند اظهار کرد: وضعیت خوب فعلیِ استان به مدد همکاری مردم و همه ارگان ها و نهادها است و تقاضا داریم این همکاری ادامه یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دورهمی ها حتی در فضای آزاد را یک تهدید دانست و به مردم توصیه کرد: همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید و حتی الامکان در تجمع زیاد حضور نیابید.

وی خاطرنشان کرد: در قبال حفاظت جان اطرافیانمان مسئول هستیم و تصور نکنید برای انتقال ویروس اتفاق خاصی باید بیفتد، بلکه در هر جایی ممکن است ویروس منتقل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *