زیستگاه‌های سیستان و بلوچستان با خطر آتش‌سوزی مواجه‌ هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: زیستگاه‌های این استان با شروع گرمای هوا و کاهش بارش‌های فصلی طبیعت با خطر آتش‌سوزی مواجه هستند.

وحید پورمردان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کاهش بارش در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان بویژه در قسمت‌های شمالی و شروع فصل گرم موجب شده تا احتمال آتش‌سوزی در پوشش گیاهی خشک بستر زیستگاه‌ها و تالاب‌ها افزایش یابد اظهارداشت: با توجه به جدیت موضوع اقدام‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: تشکیل تیم مهار آتش در یگان حفاظت محیط زیست، خرید تجهیزات مهار آتش، برنامه‌های آموزشی با جوامع محلی حاشیه زیستگاه‌ها و مناطق مستعد آتش‌سوزی از جمله برنامه‌های این اداره کل برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی است.
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه شهروندان و هم استانی‌ها در زیستگاه‌ها و طبیعت آتش روشن نکنند بیان کرد: در صورت روشن کردن آتش از خاموش شدن آن قبل از ترک محل مطمئن و در صورت وجود باد نیز هرگز آتش روشن نکنند چراکه در چنین شرایطی باد باعث افزایش حجم آتش و انتقال آن از طریق گدازه و احتمال آتش‌سوزی را در سطح وسیع افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *