۶۹ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۶۹ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹بر اساس نتایج قطعی آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی شناسایی شد.

دکتر سید «محمد جمالیان» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد موارد مبتلا به بیماری کووید۱۹ از زمان شیوع ویروس کررونا  تاکنون در استان مرکزی به ۳۸ هزار و ۹۷۲ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: از تعداد ۶۹ مورد جدید شناسایی شده در این استان، ۹ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و مراقبت‌های ویژه دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: ۶۰ مورد از بیماران جدید شناسایی شده  نیز به صورت سرپایی معاینه شده و  تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی باید در منزل خود قرنطینه باشند.

دکتر جمالیان اظهار داشت: ۲ مورد فوت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری به یک‌هزار و ۵۰۱ نفر رسیده است.

نخستین مورد مثب ویروس کرونا در استان مرکزی، اول اسفندماه سال ۹۸، پس از قم در اراک به ثبت رسید.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک میلیون و ۸۳۸ هزار و ۸۰۳ نفر تا  ۶ فروردین ۱۴۰۰ در کشور به طور قطعی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان این بیماری نیز به ۶۲ هزار و ۲۲۳ نفر رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *