هیچ بیماری واگیردار در جنوب سیستان و بلوچستان گزارش نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: با تلاش جامعه پزشکی در مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان تا کنون هیچ موردی از بیماری‌های واگیر گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهران امینی فرد در این باره اظهار داشت: هم‌اینک ۳۸ تیم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر درحال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند.

وی ارتقای سطح خدمات به مناطق سیلزده، افزایش نظارت‌ها و بررسی وضعیت آب آشامیدنی، بهداشت محیط و کنترل عوامل احتمالی بیماری‌زا را از مهم‌ترین موارد حائز اهمیت برای استقرار تیم‌های بهداشتی دانشگاه در مناطق سیلزده عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشتی درمانی ایرانشهر افزود: با توجه به شدت سیلاب اخیر هزار و ۱۰۰ بیمار در این مدت توسط نیرو‌های اورژانس این دانشگاه به مراکز درمانی منتقل شدند که ۶۲ نفر از این افراد را زنان باردار تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ۴۳ بیمار نیز در جریان سیلاب اخیر از طریق بالگرد هوایی این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی گناباد که در منطقه مستقر هستند به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

بارش باران سیل‌آسا که از شامگاه ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد، سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد، اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستا‌ها را قطع کرد.

با فروکش کردن آب از اواسط هفته گذشته (۲۳ دی) کار امدادرسانی به سیل‌زدگان قوت گرفت و به تدریج راه‌های روستایی بازگشایی شد، اما هنوز راه دسترسی ۲۰۰ روستا قطع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *