سازمان ملل: ۲۰ کشور جهان در معرض قحطی شدید هستند

سازمان ملل اعلام کرد که ۲۰ کشور جهان در معرض قحطی شدید هستند و ۳۴ میلیون نفر در سایه کمبود شدید امنیت غذایی زندگی می‌کنند.

به نقل از آرتی عربی، سازمان ملل در خصوص خطر «قحطی شدید» در ۲۰ کشور از جمله ۳ کشور عربی هشدار داد.
این سازمان اعلام کرد: بیش از ۲۰ کشور در سراسر جهان با کمبود شدید غذا روبرو هستند و یمن، سودان جنوبی و شمال نیجریه به کمک‌های فوری و گسترده نیاز دارند.
بر اساس گزارش سازمان ملل، بیشتر کشور‌هایی که با خطر قحطی و گرسنگی شدید روبرو هستند در آفریقا واقع شده‌اند هر چند کمبود شدید مواد غذایی در بسیاری از کشور‌های آسیایی از جمله افغانستان، در منطقه خاورمیانه به ویژه کشور‌های سوریه و لبنان، آمریکای لاتین و کارائیب از جمله هائیتی وجود دارد.
سازمان ملل افزود: امروزه در این کشور‌ها ۳۴ میلیون نفر مجبور به زندگی در ناامنی شدید غذایی هستند. یعنی در فاصله یک قدمی با گرسنگی مطلق قرار دارند.
این افزایش ناامنی غذایی در کانون‌های گرسنگی به ویژه در بازه زمانی مارس تا ژوئیه ۲۰۲۱ به دلیل تأثیر عواملی مانند درگیری مسلحانه، اپیدمی ویروس کرونا و حوادث آب و هوایی باز می‌گردد.
«دیوید بیسلی»، رئیس اجرایی برنامه جهانی غذا در این خصوص گفت: یک فاجعه در مقابل چشمان ما در نتیجه درگیری، تغییرات آب و هوایی و اپیدمی کرونا به وقوع پیوست و گرسنگی به سراغ میلیون‌ها خانواده رفته است.
او اعلام کرد که ۵.۵ میلیارد دلار کمک خیرین برای اجرای اقدامات امدادی اضطراری در جهان برای مقابله با قحطی شدید نیاز است.
رئیس اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در جریان سفر به یمن در ماه میلادی جاری تاکید کرد «جهان باید بیدار شود و شرایط بد یمن را ببیند، به ویژه شرایط افراد در رده‌های سنی پایین که من در بیمارستان صنعاء مشاهده کردم. تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۴۰۰ هزار کودک در یمن جان خود را از دست خواهند داد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *