هشدار درباره احتمال آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی مازندران

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران در باره احتمال آتش سوزی عرصه‌های طبیعی استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با اشاره به افزایش محسوس دما تا روز چهارشنبه این هفته، از مسافران و گردشگران نوروزی خواست از روشن کردن آتش در عرصه‌های طبیعی و بوستان‌ها خودداری کنند.

علی غفاری با اشاره به پیش بینی هواشناسی مازندران درباره افزایش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوای استان تا فردا چهارشنبه گفت: در چنین شرایطی، احتمال وقوع آتش سوزی در بوستان‌ها و عرصه‌های طبیعی مازندران بیشتر است.

وی با بیان اینکه تغییر رنگ بندی کرونایی و اعلام وضعیت زرد و آبی در مناطق مختلف مازندران، افزایش حضور مسافران و گردشگران نوروزی در این استان را به دنبال داشته است افزود: مسافران و گردشگران از روشن کردن آتش در بوستان‌ها و عرصه‌های طبیعی و جنگلی خودداری کنند.

غفاری از برپایی گشت‌های نوروزی اداره کل مناطبع طبیعی با هدف حفاظت از عرصه‌های طبیعی در برابر حوادثی مانند آتش سوزی در بوستان‌ها و عرصه‌های جنگلی خبر داد و به مردم توصیه کرد: در صورت حضور در بوستان‌ها و روشن کردن آتش، ماسک و دستکش و دیگر وسایل حفاظت فردی را داخل سطل زباله بیندازند و پیش از ترک محل، درباره خاموش بودن آتش مطمئن شوند.

وی بیان داشت : مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۸۷ درصد ازاین مساحت را عرصه‌های منابع طبیعی و مراتع تشکیل می‌دهند که حوزه منابع طبعی مازندران منطقه ساری حدود ۷۰ درصد از اراضی ملی و جنگل‌های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *