آتش‌سوزی اراضی ملی گیلان در پی وزش باد گرم شدید

در پی وزش باد گرم شدید در گیلان، اراضی جنگلی و مرتعی نقاطی از استان درگیر آتش شده که اغلب آن‌ها با حضور به‌موقع اطفا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در پی وزش باد گرم شدید در گیلان رطوبت نسبی در استان کاهش و دما هوای نیز به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافت.

امروز ایستگاه هواشناسی رشت رکورد قابل‌توجهی را در افزایش دما بین مراکز استان‌های کشور ثبت کرد و نام شهر باران‌های نقره‌ای را به‌عنوان گرم‌ترین نقطه ایران به سر زبان‌ها برد.

با استقرار جریانات جنوبی در گیلان و به دنبال آن کاهش رطوبت هوا و افزایش دما، شرایط برای ایجاد آتش‌سوزی‌های گسترده مهیا شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از وقوع چند فقره آتش‌سوزی در گیلان به دنبال شدت وزش باد گرم و افزایش دما در استان خبر داد.

به گفته سرهنگ محمدرضا قربانی لرد، در چندین نقطه از شهرستان‌های رشت، رودبار و لنگرود جنگل‌ها و مراتع طعمه حریق شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از وقوع آتش‌سوزی در یک هزار و ۵۰۰ مترمربع از منطقه کیا‌بادتخت‌ و همچنین منطقه دیلم‌ده شهر بیجار‌ رودبار خبر داد.

به گفته سرهنگ قربانی، یک هزار مترمربع از اراضی ملی در منطقه پانسی شهرستان لنگرود نیز به‌صورت لکه‌ای درگیر آتش و هم‌اکنون اطفا شده است.

علاوه بر شرق و جنوب گیلان، بخشی از اراضی جنگلی در رشت نیز امروز درگیر آتش شده است.

بنا بر گزارش‌های مردمی، جنگل‌های سراوان بالاتر از سایت زباله نیز جنگل‌ها طعنه حریق‌ شده و یگان‌های اطفایی‌ در منطقه حضور دارند.

البته تمامی آتش‌سوزی‌های به وقوع پیوسته در سطح جنگل‌ها و مراتع گیلان به گفته فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان به‌صورت سطحی بوده‌اند.

اغلب آتش‌سوزی‌های وقوع یافته در گیلان در ساعات صبح تا عصر بوده‌اند که اغلب کاملاً اطفا و در برخی نقاط همچنان عملیات اطفا توسط جنگلبانان، یگان حفاظت، آتش‌نشانان و گروه‌های مردمی ادامه دارد.

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلم کرده که وزش باد در گیلان تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

به گفته وی، جریانات جنوبی فعلی در روزهای پیش رو جتی خود را به سامانه فعال از شمال خواهد داد و بارندگی‌ها در پیش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *