آماده‌باش برای مدیریت بحران در زنجان/ پاکسازی مسیل‌ها و اجرای طرح‌های آبخیزداری

فرماندار شهرستان زنجان گفت: به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل دستگاه‌های امدادی برای ارائه خدمات آماده‌باش هستند.

رضا عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان زنجان از سال گذشته هشدارهای لازم را در زمینه مدیریت شرایط را در دستور کار قرار داده است.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه به شهرداران و دهیاران تذکر داده شده تا اقدامات لازم برای پاکسازی مسیرهای و نهرها انجام شود، بیان کرد: تاکید شده مسیرهای در معرض سیلاب از موانع پاکسازی شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود تاکیدات مبنی بر عدم سفر مسافران و گردشگران به زنجان شاهد حضور این افراد در استان هستیم، عنوان کرد: تذکر داده شده تا از اتراق مسافران و گردشگران در مسیر جلوگیری شود.

عسگری با بیان اینکه به اهالی روستا و کشاورزان تذکر داده شده تا نسبت به آمادگی برای حفاظت از مزارع و باغات و تجهیزات خود در زمان بارندگی‌ها اقدامکنند، گفت: تاکید شده تا از حضور در مسیرهای طغیان رودخانه‌ها خودداری شود.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به آماده‌باش کامل دستگاه‌های امدادی ادامه داد: از تجربیات سال‌های گذشته برای مدیریت بحران در سال‌جاری استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه به منظور کاهش خسارات ناشی از حوادث انجام شده است، گفت: با اعلام هواشناسی، آماده برای ارائه خدمات خواهیم بود.

عسگری با بیان اینکه در سال گذشته آزادسازی تصرفات حاشیه زنجانرود انجام شده است، بیان کرد: این تعرضات موجب آبگرفتگی و افزایش خسارت می‌شد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه اقدامات آب منطقه‌ای در آزادسازی مسیل‌ها مطلوب بوده است، تصریح کرد: این اقدامات از سال گذشته آغاز شده و ادامه خواهد داشت ‌

وی با اشاره به اینکه در بحث آزادسازی مسیرهای رودخانه‌ای همکاری اهالی روستا و کشاورزان مطلوب بوده است، اضافه کرد: در مسیر رودخانه «قزل اوزون» نیز در روستای «حصار» اهالی روستا به صورت خودجوش و با همکاری دهیاری و آب منطقه‌ای اقدام به احداث دیوار ساحلی کردند که منجر به کاهش خسارات ناشی از سیل می‌شود.

عسگری با اشاره به اینکه از محل اعتبارات دهیاری در سایر روستاها برای کنترل سیل استفاده می‌شود، بیان کرد: آزادسازی مسیل‌ها، ساخت دیوار ساحلی و ایمن‌سازی مسیرها از جمله این اقدامات دیگر در این حوزه است.

فرماندار شهرستان زنجان همچنین به اقدامات حوزه آبخیزداری در زمینه هدایت سیلاب‌ها و کنترل سیل و استفاده از آن در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: اعتبارات خوبی در این بخش پرداخت شده و تعدادی از پروژه‌ها سال گذشته افتتاح و بقیه در دست احداث است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه احیای پوشش گیاهی نیز فعالیت شده است، عنوان کرد: اقدامات در بالادست به کاهش خسارت در پایین دست منجر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *