عملیات امداد و نجات آتش نشانی قزوین ۱۵ درصد افزایش داشته است

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین گفت: عملیات امداد و نجات این سازمان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ با افزایش ۱۵ درصدی همراه بوده است.

قدیر موسی خانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: سال گذشته ماموران آتش نشانی این سازمان در سه هزار و ۸۰۰ عملیات و در حوزه‌های مختلف حوادث شهری و اطفا حریق حضوری به موقع و موثر داشتند.

وی ادامه داد: علی رغم افزایش تعداد عملیات‌ها، خوشبختانه آمار فوتی و مجروحان حوادث مختلف سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ با کاهش روبرو بود.

موسی خانی یادآور شد: در بخش اطفا حریق، ماموران آتشی نشانی در یک هزار و ۵۰ مورد آتش سوزی باغات، مزارع و گندم زارها شرکت داشتند که این مساله باعث شد تا آمار ماموران ما در بخش عملیات‌های این سازمان در سال گذشته با افزایش روبرو باشد.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین اضافه کرد: از ابتدای امسال نیز ماموران ما در ۱۱ عملیات امداد و نجات حضور داشتند که ۲ مورد آن متاسفانه مربوط به آتش سوزی منازل بود.

این مسوول خاطرنشان کرد: علی رغم توصیه‌های کادر درمانی کشور و استان مبنی بر سفر نرفتن شهروندان، این روزها شاهد افزایش تردد خودروهای بین شهری در سطح راه‌های ارتباطی استان هستیم و به همین لحاظ از مردم درخواست داریم تا ضمن خودداری از سفرهای نوروزی، در صورت مسافرت تمامی وسایل برقی غیر ضروری مانند تلویزیون، رادیو، اتو و شارژ کننده‌ها را قطع و قبل از سفر نیز از ایمنی و سلامت فنی خودرو خود نیز مطمئن باشند و به طور حتم نیز یک دستگاه خاموش کننده همراه داشته باشند.

به گفته وی، افراد در صورت روشن کردن آتش در طبیعت، برای خاموش کردن آن از خاک استفاده کنند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *