سیل به ۴۲۰ کیلومتر راه روستایی جیرفت خسارت زد

مجتبی رئیسی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به خاکی بودن مسیرهای کوهستانی در بسیاری از مناطق، بارش شدید باران موجب ریزش‌هایی در بستر راه شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر ۲ دستگاه بولدوزر برای بازگشایی راه‌های خسارت دیده به منطقه اعزام شده است، افزود: کار بازگشایی بیش از چهار کیلومتر از راه‌های خسارت دیده توسط دستگاه های راهداری و با همت راهداران اداره ماشین آلات این اداره کل انجام شده است.

رئیس اداره نگهداری راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان بیان داشت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، ادامه روند ناپایداری‌ها و بارش‌ باران‌ را در چند روز آینده در این مناطق داریم که تخریب مجدد مسیرهای بازگشایی شده دور از انتظار نیست.

وی از حضور کامل دستگاه های راهداری تا بازگشایی کامل راه ها و رفع نقاط خسارت دیده در منطقه بهرآسمان خبر داد و گفت: از تمام ظرفیت‌های این اداره کل برای ایجاد تردد ایمن مردم در راه‌های روستایی این منطقه استفاده خواهیم کرد.

رئیسی بیشترین خسارت را با ۱۲۰ کیلومتر مربوط به منطقه دسترسی به دولت آباد بهرآسمان و اسفندقه عنوان کرد. 

وی تصریح کرد: این سیلاب به حوزه راه‌های دهستان گِوِر به میزان ۲۱۰ کیلومتر خسارت وارد کرد که عمدتا آب بردگی بستر و حاشیه راه‌ها و ریزش در مناطق کوهستانی است.

روز گذشته ذبیح‌الله نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و ابوذر عطاپور فرماندار جیرفت در حین بازدید از دهستان دولت‌آباد بحراسمان در سیلاب گرفتار شدند و بیش از ۱۲ کیلومتر مسیر کوهستانی را پیاده طی کردند. این اتفاق باعث شد فرماندار جیرفت شب را در منطقه بماند و پیگیر بازگشایی راه‌های روستایی منطقه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *