سیل خسارات سنگینی به کشاورزی خلخال وارد کرد

بهبود علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به علت این حوادث که در طول روز و شب گذشته در مناطق مختلف این شهرستان اتفاق افتاده بخش مهمی از محصولات زراعی کشاورزان و همچنین سردرختی باغ‌های میوه در دچار آسیب و خسارت شده است.

وی اظهارداشت: شدت توفان قبل از بارندگی در برخی از روستاهای این شهرستان به حدی بود که درختان تنومند گردو و سایر درختان باغات میوه این روستاها از زمین کنده شده و درختان واژگون شدند.

وی گفت: در اثر برخور دانه‌های درشت تگرگ با سردرختی باغ‌های میوه خسارت سنگینی به محصولات باغی از جمله سیب ،گلابی ،به ،انگور و سایر میوه‌های سازگار با محیط و شرایط جوی این شهرستان وارد شده و سیل ناشی از طغیان رودخانه‌ها هم بخش وسیعی از مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه را زیر آب برده است.

علیزاده افزود: سیلاب حاصل از باران و تگرگ شدید در بسیاری از مناطق شهرستان علاوه بر تخریب بندهای انحرافی آب کشاورزی وارد کانال‌های هدایت آب مزارع و باغ‌های میوه شده و این کانال‌ها را مسدود کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: کارشناسان برای برآورد خسارات وارده به مناطق روستایی اعزام شده‌اند و به دلیل وسعت مناطق  خسارت‌دیده ، مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه میزان خسارات پس از بررسی دقیق اعلام خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از بارش بیش از ۲۸ میلیمتر باران و تگرگ خبر داد و افزود: بارش ۲۳ میلیمتر تگرگ و باران در کمتر از ۱۰ دقیقه موجب آبگرفتگی معابر شهری و جاری شدن سیل در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شد.

فرامرز فرض‌الله‌پور اظهارداشت: با ورود سامانه سرد و بارشی به منطقه دمای هوای شهر خلخال از دیروز رو به کاهش گذاشته و در مقایسه با زمان مشابه روز قبل هشت درجه سردتر شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی در خلخال تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت، افزود: بارش‌های رگباری و تگرگ در بعد از ظهرها دور از انتظار نیست و به مردم توصیه می‌شود از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل آب‌های روان پرهیز کنند .

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *