خسارت قابل توجه سیل به بخش راه و کشاورزی در گیلان

امیر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به میزان خسارت سیل اخیر در گیلان اظهار کرد: وقوع سیل طی دو هفته اخیر در گیلان ۲۰ میلیارد تومان خسارت به راه روستایی استان وارد کرده است.

وی با بیان اینکه این خسارت‌ها بیشتر براثر رانش راه‌های روستایی بوده، افزود: اغلب شهرستان‌های استان به‌ویژه شهرستان‌های املش، رودسر، تالش، فومن و شفت دچار خسارت شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به بیشترین میزان بارش‌های ثبت‌شده در جریان سیل، گفت: شهرستان املش بارش باران ۴۰۰ میلی‌متری، رودسر بالای ۲۰۰ میلی‌متر و سایر شهرستان‌ها نیز حداقل بالای ۱۰۰ میلی‌متر بارش باران را به خود دیدند.

مرادی با اشاره به تأکید استاندار و معاون عمرانی وی به جهت پایدار کردن شرایط ازجمله در بخش راه‌ها و ابنیه‌های آن، خاطرنشان کرد: ارزیابی خسارت اولیه از حجم بحران حادث شده ناشی از وقوع سیل در همان روزهای نخست صورت گرفت و در حال حاضر همه راه‌های روستایی استان که براثر سیل دو هفته گذشته دچار خسارت شده بودند به حالت پایدار درآمده و آمدوشد در آن‌ها جریان دارد.

وی با اشاره به اقدامات ستاد مدیریت بحران در پایدار کردن راه خارج از روستاهای آسیب‌دیده، افزود: ۱۰۱ شاخه لوله با سایزهای یک هزار، یک هزار و ۲۰۰ و یک هزار و ۵۰۰ میلی‌متری در سطح ۲۰ روستا از شهرستان‌های تالش، املش، رودسر، رضوانشهر و سیاهکل برای ترمیم و بهسازی تحویل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اقدامات انجام‌شده این اداره کل در برقرار کردن راه‌های روستایی آسیب‌دیده در سیل اخیر نیز تصریح کرد: ۷۸ شاخه لوله یک هزار و یک هزار و ۵۰۰ میلی‌متری نیز در ۲۰ روستا از شهرستان‌های تالش، سیاهکل، رودسر، آستارا، رودبار، فومن، لنگرود و رضوانشهر به جهت احداث، ترمیم و بهسازی راه‌ها و ابنیه‌های آن تحویل بنیاد مسکن شده است.

مرادی همچنین با اشاره به حجم خسارت‌های وارده به عرصه‌های کشاورزی ازجمله در بخش زراعت برنج، خاطرنشان کرد: ۴۰ تا ۶۰ هزار هکتار از اراضی شالی‌کاری بین ۲۰ تا ۶۰ درصد خسارت‌دیده‌اند و برای تأمین اعتبار گزارش وضعیت به ستاد مدیریت بحران ارسال‌شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *