ریزش ساختمان و آتش سوزی در صالح آباد تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شامگاه چهارشنبه درباره این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ١٩:٣۵ امروز حادثه احتمال آوار در محله صالح آباد غربی، خیابان گودرزی به سامانه ١٢۵ اعلام و بلافاصله در ابتدا ماموران دو ایستگاه آتش نشانی برای بررسی به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی افزود: محل حادثه قطعه زمین گودبرداری شده به وسعت حدودا ١٢٠ متر بود که در مجاورت آن املاکی واقع شده بود.

به گفته وی؛ در سمت شرقی این زمین یک ساختمان دو طبقه روی همکف واقع شده بود که طبقه همکف آن کاربری فروش پلاستیک و عروسک فروشی داشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران ادامه داد: در این مغازه حجم بسیار زیادی از اجناس نگهداری می شد، همچنین در طبقه دیگر نیز انبار این مغازه بود ظاهراً به علت گودبرداری که در مجاورت این ساختمان انجام شده بود صداهایی در این ساختمان شنیده می شده و ترک هایی ایجاد شده بود.

وی با بیان اینکه آتش نشانان با حضور در محل متوجه خطر شدند و بلافاصله دستور تخلیه این ساختمان و ساختمان های اطراف را دادند، گفت: متاسفانه برخی از مالکان مقاومت می کردند اما به هر طریقی در دقایق اولیه این افراد از ساختمان خارج شدند.

به گفته ملکی؛ در حین ایمن سازی به یکباره تمام ساختمان ضلع شرقی تخریب شد و اگر این افراد به توصیه های آتش نشانان گوش نمی‌کردند قطعا افرادی زیر آوار بودند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه هیچ کس در این حادثه مصدوم نشده و تلفات جانی نداشتیم؛ بلافاصله بعد از ریزش آوار به علت شکست علمک گاز و انباشت زیر آوار آتش‌سوزی مهیبی رخ داد و با توجه به این که این مغازه و انبار آن محل نگهداری اجناس پلاستیکی بود حجمی از آتش متصاعد شد.

ملکی خاطرنشان کرد: عملیات مهار و ایمن سازی در محل انجام و علت این حادثه نیز در دست بررسی کارشناسان آتش نشانی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *