خسارت ۴.۴ میلیاردتومانی سیل به اراضی چالدران

فرماندار چالدران گفت: به دنبال جاری شدن سیل و بارش تگرگ در طول سال جاری به ۸۹۱ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان خسارت وارد شده است.

حسن محمد زاده امروز ۵ تیرماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان که در محل سالن جلسات فرمانداری ترایب یافت، وی به میزان خسارت ناشی از سیل در بخش کشاورزی و باغی این شهرستان اشاره کرد و گفت: به دنبال جاری شدن سیل و بارش تگرگ در طول سال جاری ۸۹۱ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان به میزان ۴ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی چالدران، از این شهرستان به عنوان شهرستان حادثه خیز استان یاد کرد و گفت: تمامی اعضای ستاد باید در جهت مقابله با هر گونه حوادث احتمالی از آمادگی کامل برخوردار باشند.

محمدزاده با بیان اینکه چالدران همه ساله در این فصل از سال با وقوع سیل مواجه می شود، افزود: امسال خوشبختانه با تدابیر خاص ستاد پیشگیری، هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران  طرح لایروبی رود خانه های در معرض تهدید سیل در این شهرستان با استفاده از ماشین آلات اداره منابع آب استان شروع شده است.

فرماندار چالدران گفت: تاکنون از مجموع ۲۲ کیلومتر رودخانه در معرض تهدید سیل شناسایی شده ۵.۵ کیلومتر آن لایروبی شده و به تدریج مابقی مناطق نیز لایروبی خواهد شد.

محمدزاده همچنین به وضیعت مراتع ییلاقی و روستایی چالدران نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت تعادل دام و مرتع از سوی بهره برداران شاهد تخریب مراتع این شهرستان هستیم که باید ضمن فرهنگ سازی استفاده اصولی از مراتع  با اجرای طرحهای مختلف مرتعداری جلو تخریب و فرسایش خاک گرفته شود تا شاهد وقوع سیل های ویرانگر در شهرستان نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *