یکه تازی خشکسالی در بام ایران؛ وقتی سفره های زیرزمینی آب می روند

استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های جنوبی غربی کشور است که در ارتفاعات زاگرس قرار دارد. این استان به واسطه شرایط توپوگرافی یکی از پر بارش ترین مناطق کشور در گذشته بوده است.

رودخانه‌های مهمی همچون کارون، زاینده رود و دز از این استان سرچشمه می‌گیرند و این استان تأمین کننده آب بسیاری از شهرها و روستاهای کشور است. حدود ۱۲ سالی است که بارش‌ها در این استان کاهش یافته است و خشکسالی هر ساله تشدید می شود.

بارندگی‌ها همچنان با کاهش مواجه است و مشکلات خشکسالی و کم آبی در این استان ادامه دارد. تا پایان سال زراعی کمتر از ۷۲ روز دیگر باقی مانده است و بارندگی ها در این استان همچنان با کمبود مواجه است.

استان چهارمحال و بختیاری حدود ۱۲ سال است که با کاهش بارش ها مواجه شده است و بارش ها هر سال در این استان کاهش می یابد

سرپرست هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: استان چهارمحال و بختیاری حدود ۱۲ سال است که با کاهش بارش ها مواجه شده است و بارش ها هر سال در این استان کاهش می یابد.

مهران چراغ پور بیان کرد:  میزان بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین سال زراعی گذشته ۳۶ درصد کاهش بارندگی دارد.

وی عنوان کرد: میزان بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین بلند مدت دوره مشابه هفت ۷ درصد کاهش بارندگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *