احتمال یخبندان و سقوط بهمن در محورهای کوهستانی البرز

مدیرکل هواشناسی استان البر گفت: از ظهر شنبه، در دشت البرز برخی ساعات رگبار باران و برف اتفاق می‌افتد و احتمال یخبندان و سقوط بهمن در مناطق کوهستانی وجود دارد.

منصور رحمانیان مدیر‌کل هواشناسی البرز در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای این استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر امواج ناپایدار بارشی و سرد از البرز بوده و به دنبال آن، در دشت البرز برخی ساعات رگبار باران و برف با احتمال رعد و برق، به ویژه در ارتفاعات رگبار برف و مه آلودگی، کاهش محسوس ۴ الی ۶ درجه ای دمای کمینه را شاهد خواهیم بود.

رحمانیان با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه از ظهر امروز شنبه ۱۲ بهمن آغاز شده و تا صبح یکشنبه ۱۳ بهمن ادامه دارد، افزود: بارش برف و باران و مه آلودگی در مرکز استان و به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی، اختلال در تردد جاده ها، لغزندگی سطح جاده، کاهش میدان دید، ریزش سنگ، سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی، یخبندان و کاهش محسوس دمای کمینه از آثار این سامانه بارشی است.

وی به لزوم صرفه جویی در نهاده های انرژی و مصرف سوخت، به همراه داشتن زنجیر چرخ، اطمینان از سلامت تجهیزات خودرو مانند برف پاک کن و وسایل گرمایشی اشاره کرد و اظهار داشت: کشاورزان، دامداران و تولیدکنندگان مرتبط با به کار بستن تمهیدات لازم گرمایشی جهت جلوگیری از یخ زدگی و تلف شدن دام و طیور اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در خاتمه تصریح کرد: با توجه به آئین نامه ضوابط اجرای بتن در هوای سرد در شرایط دمایی که اغلب استان زیر ۵ درجه سانتی‌گراد با ماندگاری بیش از ۱۲ ساعت طی یک هفته قرار بگیرد، باید از هر گونه عملیات بتن‌ریزی خودداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *