آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی شهرستان آباده مهار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اکبر رحیمی حقیقی، گفت: با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی آتش سوزی در اراضی ملی پلاک مراتع آب هوری و منطقه کالمستانه شهرستان آباده به طور کامل مهار شد.

وی ضمن اشاره به هماهنگی‌های انجام گرفته با ستاد مدیریت بحران شهرستان افزود: نیروهای اطفای حریق منابع طبیعی موفق شدند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با همکاری نیروهای امدادی سازمان آتش نشانی شهرهای سورمق و آباده، محیط بانان اداره محیط زیست، دامداران منطقه و بهره برداران آتش سوزی‌های به وقوع پیوسته در این نقاط را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار کنند.

رحیمی حقیقی بیان داشت: اطلاع رسانی فوری دامداران و همکاری مردم در این آتش سوزی باعث شد حداقل خسارت به عرصه‌های ملی وارد شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده در ادامه با اشاره به حضور به موقع نیروهای امدادی منابع طبیعی در منطقه و تلاش گسترده آنان در عملیات اطفای حریق اظهار داشت: با توجه به اینکه منطقه کالمستانه جز مناطق بحرانی و از تفرجگاه‌های شهرستان به شمار می‌رود، همکاری برخی از گردشگران طبیعت دوست در این منطقه نیز به عملیات اطفا حریق سرعت بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *