یافته های جدید در ارتباط با کرونا؛ از استفاده از نور ماوراء بنفش تا نرم افزار تشخیص سرفه

خبرگزاری میزان- یافته های علمی از به کارگیری نوع خاصی از نور ماوراء بنفش برای از بین بردن کرونا و نرم افزاری که از طریق صدای سرفه افراد قادر به تشخیص ابتلا به این ویروس است، خبر می‌ دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، دانشمندان و محققان از زمان شیوع ویروس کرونا و تبدیل شدن آن به یک اپیدمی جهانی، به دنبال روش‌هایی برای از بین بردن ویروس در محیط‌ های مختلف و طراحی نرم افزاری که قادر به شناسایی افراد مبتلا به کروناست، بودند.

از این رو یک دانشمند در دانشگاه کلمبیا، مدعی شده یک نور خاص ممکن است راز از بین بردن ویروس کرونا را برای جهان فاش کند.
«دیود برنر»، مدیر مرکز تحقیقات رادیولوژی دانشکده کلمبیا، موضوع استفاده از نور ماوراء بفش (نور یو وی) به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را مورد مطالعه قرار داده است.

از نور ماوراء بفش در محیط بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای تمیز کردن محیط بیمارستان و تجهیزات پزشکی از آلودگی استفاده می‌شود، اما این در حالی است که نور ماوراء بنفش می‌تواند برای سلامتی انسان خطرناک باشد و ممکن باعث سرطان پوست و بیماری‌های چشمی شود.
اما این در حالی است که یک نوع خاص از نور ماوراء بنفش وجود دارد که قادر است میکروب‌ها را از بین ببرند و به سلول‌های پوستی آسیب نمی‌رساند.
پیش از شیوع ویروس کرونا، این دانشمند در حال مطالعه بر روی این نوع خاص از نور ماوراء بنفش بود که آیا می‌تواند ویروس‌های موجود در هوا را از بین ببرد یا خیر.
نتایج یک مطالعه که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و این دانشمند با تیم تحقیقاتی همکاری داشتند نشان می‌دهد که این نور می‌تواند بیش از ۹۵ درصد از ویروس‌ها مانند ویروس کرونا را از بین ببرد.

ویروس‌ها توسط این نور به آن دلیل از بین می‌روند که ویروس کرونا با غشای نازکی پوشانده شده که اشعه نور ماوراء بنفش به راحتی آن غشا را می‌شکند.
تیم تحقیقاتی «برنر»، تا کنون این نور را در ۲ مورد ویروس «کرونا» فصلی آزمایش کرده و هم اکنون در حال انجام آزمایش‌ها بر روی اپیدمی کرونا هستند.
وی در گفت وگو با شبکه‌ «ای بی سی» گفته «آزمایش‌ها نشان دادند که ۹۹ درصد از ویروس کرونا با دوز بسیار کم این نوع خاص از نور ماوراء بنفش از بین رفته اند.»
در خبری دیگر، گرو‌هی از محققان در سوئیس، نرم افزاری را طراحی کردند که قادر است با شنیدن صدای سرفه تشخیص دهد افراد به ویروس کرونا مبتلا شدند یا خیر.

به گزارش بیزینس اینسایدر، گروهی از دانشمندان دانشگاه سوئیس در حال ساخت نرم افزاری به نام «Coughvid» هستند که قادر است با ضبط صدای سرفه افراد و با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص دهد این صدا شبیه صدای مبتلایان به کروناست یا خیر.

به گفته یکی از محققان، این نرم افزار از گزارش‌ های پزشکان الهام گرفته است که می‌گوید «صدای سرفه مبتلایان به ویروس کرونا با سایر بیماران متفاوت است.»

یافته های علمی جدید مرتبط با کرونا؛ از استفاده از نور ماوراء بنفش تا نرم افزار تشخیص سرفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *