وضعیت آب و هوا در ۲ اردیبهشت ۹۹؛ رگبار پراکنده در ارتفاعات البرز شرقی

بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) در مناطقی از جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سه شنبه به ویژه در ساعات بعد از ظهر در مناطقی از جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور رگبار و رعدوبرق گاهی با وزش باد شدید و در ارتفاعات البرز شرقی و شمال‌شرق کشور رگبار پراکنده گاهی با رعدوبرق رخ می‌دهد.

چهارشنبه بارندگی مناطق گسترده‌تری را در جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور در بر می‌گیرد؛ از جمله در استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، شمال هرمزگان، شمال سیستان‌وبلوچستان و بخش‌هایی از استان یزد و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از بعد از ظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی در شمال‌غرب کشور نیز رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید: استمرار بارش باران تا اوایل هفته آینده در کشور


پنجشنبه بارش در شمال‌غرب ادامه یافته و به تدریج گسترده آن سواحل دریای خزر، به ویژه سواحل غربی و مرکزی، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و از اواخر وقت دامنه‌های البرز شرقی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد. همچنین در این روز وزش باد شدید در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

در روزهای جمعه و شنبه رگبار پراکنده در شمال‌غرب کشور، دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس شمالی در استان‌های لرستان، همدان و مرکزی دور از انتظار نیست، همچنین در شمال‌غرب و غرب‌کشور و دامنه‌های جنوبی البرز سرعت باد افزایش خواهد یافت.

گفتنی است، در ساعات بعد از ظهر چهارشنبه با توجه به شدت ناپایداری‌های جوی، ریزش تگرگ در مناطقی از جنوب و شرق کشور دور از انتظار نیست. دمای هوا در سواحل دریای خزر از روز چهارشنبه تا پایان هفته بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

وضعیت آب و هوا در ۲ اردیبهشت ۹۹؛
وضعیت آب و هوا در ۲ اردیبهشت ۹۹؛
وضعیت آب و هوا در ۲ اردیبهشت ۹۹؛
وضعیت آب و هوا در ۲ اردیبهشت ۹۹؛
وضعیت آب و هوا در ۲ اردیبهشت ۹۹؛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *