سرما ۶۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی تربت‌حیدریه خسارت زد

محمدرضا عباسپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برآوردهای اولیه صورت گرفته، سرما و بارندگی‌های چند روز گذشته به بیش از پنج هزا هکتار از محصولات باغی، زراعی و گلخانه‌ای تربت‌حیدریه خسارت زد.

وی ادامه داد: با برآورد صورت گرفته، بارندگی اخیر به ۲ هزار و ۱۲۵ هکتار از محصولات زراعی شامل گندم، جو، چغندرقند و کلزا به مبلغ ۹۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال و همچنین به سه هزار هکتار محصولات باغی شامل بادام، آلو، زردآلو، گوجه‌سبز، آلوچه، پسته، گیلاس و گلابی نیز به مبلغ ۵۰۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

او اظهار داشت: علاوه بر محصولات زراعی و باغی، به ۸۲۰ متر مربع گلخانه نیز ۲۸۰ میلیون ریال نیز خسارت وارد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه با بیان این که به باغ‌های بخش بایگ با ۱۹۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بیشترین میزان خسارت وارد شده‌است افزود: باغات و محصولات زراعی بخش کدکن با ۱۶۳ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال، باغات بخش مرکزی با ۱۳۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال و محصولات زراعی بخش رخ با ۹۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال خسارت در مراحل بعدی قرار دارند.
مهمترین محصولات زراعی و باغی منطقه تربت‌حیدریه گندم، جو، زعفران، پسته، سیب‌زمینی و چغندرقند است و این شهرستان در تولید محصولاتی چون زعفران، توت، جو، سیب‌زمینی، چغندرقند، بادام، زردآلو و آلو رتبه‌های اول تا سوم استان خراسان رضوی را داراست. 
ارزش ناخالص اقتصادی مجموع تولیدات بخش کشاورزی منطقه تربت حیدریه ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سال است که این رقم معادل پنج درصد کل تولیدات استان خراسان رضوی است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *