خطرات نگهداری موادضدعفونی الکلی در داخل خودرو

ایسنا/چهارمحال و بختیاری کارشناس آتش‌نشانی شهرکرد گفت: اسپری کردن مواد الکلی برای ضدعفونی خودرو ممکن است باتوجه به خاصیت اشتعال‌زایی خطرآفرین و موجب انفجار و آتش‌سوزی در خودرو شود.

یاشار رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص خطرات احتمالی نگهداری مواد ضدعفونی و الکل در خودرو و منزل، اظهار کرد: اسپری کردن مواد الکلی برای ضدعفونی خودرو ممکن است باتوجه به خاصیت اشتعال‌زایی خطرآفرین و موجب انفجار و آتش‌سوزی در خودرو شود.

کارشناس آتش‌نشانی با بیان اینکه در روزهای اخیر گزارشاتی از انفجار و آتش‌سوزی خودروها پس از ضدعفونی خودرو با مواد الکلی در سطح کشور گزارش شده است، افزود: اسپری کردن این مواد از نگهداری آن می‌تواند خطرناک‌تر باشد، زیرا با پخش شدن این ماده در هوا با کوچکترین جرقه فندک یا استارت ماشین امکان اشتعال وجود دارد.

وی توصیه کرد:  شهروندان هنگام ضدعفونی خودرو و منزل درب و پنجره‌ها را باز بگذارند و هم‌چنین از پارک خودرو در زیر نور آفتاب مستقیم خودداری کرده، هم‌چنین از قرار دادن موادالکلی در خودرو و در دسترس اطفال نیز پرهیز کنند.

رفیعی خاطرنشان کرد: در گذشته حوادث آتش‌سوزی به علت نگهداری اسپری خوش‌بو کننده و فندک در داخل خودرو نیز در فصل تابستان گزارش می‌شد، بنابراین باتوجه به گرم شدن هوا شهروندان به این نکات توجه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *