مانور خودحفاظتی جمعیت هلال احمر اردبیل برگزار شد
به گزارش ایرنا حمید قویدل روز سه شنبه در حاشیه این مانور اظهار کرد: این مانور به منظور آمادگی نیروهای امدادی _ستادی و شعبات تابعه استان انجام شد تا ضمن سنجش پاسخگویی واحدهای مختلف، توانمندی های سرخ و سفید پوشان هلال احمر و نیز نقاط ضعف موجود مورد بررسی قرار گیرد تا در زمان حوادث احتمالی با آمادگی کامل امدادرسانی را به نحو احسن انجام دهیم.
وی اضافه کرد: کلیه نیروهای امدادی مرکز استان (تیم واکنش سریع ، واحد آنست و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری)، نجاتگران شعب شهرستان های اردبیل، نمین، و سرعین و همچنین اعضای معاونت ها با شرح وظایف محوله در مانور حضور موثر و موفقی داشتند.
قویدل برگزاری این مانور را گامی مفید و موثر جهت افزایش تاب آوری نیروهای هلال احمر و افزایش کیفیت در امر امدادرسانی عنوان کرد.
مدیر جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: امداد و نجات در ارتفاع ، آوار برداری و رهاسازی مصدومین فرضی گرفتار در زیر آوار توسط تیم های جستجو و سگ های زنده یاب، تجهیز خودروهای امدادی و تامین وسایل مورد نیاز از انبار امدادی و توزیع در بین واحدهای مختلف جهت امر امدادرسانی و پشتیبانی از سایر تیم های کمک رسان در صحنه از جمله اقدامات اعضای جمعیت در این مانور بود.
قویدل استفاده از سازه های سبک در خصوص امور درمانی، استفاده از تجهیزات پرتابل شارژی بدون برق در راه اندازی سیستم درمانی بخشی از دیگر اقدامات این جمعیت در مانور خود حفاظتی ذکر کرد.
به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردببل ارائه آموزش های لازم برای جامعه هدف درباره موضوع مانور و تهیه کاربرگ ارزیابی حوزه های عملیاتی، حفاظت از اسناد اداری و خود حفاظتی، حضور تیم سحر (سفیران حمایت های روانی، اجتماعی) با ایجاد فضای دوستدار کودک ، ایجاد فضای بازی و مسابقه برای جامعه هدف جهت حمایت روانی و اجتماعی پس از بروز حوادث، برپایی صندوق جمع آوری کمک های مردمی، تفکیک و بسته بندی اقلام جمع آوری شده به آسیب دیدگان حادثه فرضی و تیم بندی اعضای خانه های هلال جهت اعزام احتمالی در حوادث نیز از دیگر اقدامات این جمعیت بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل خاطر نشان کرد: در این رزمایش راه اندازی سیستم تامین اعتبار در مانور ، آمادگی مالی به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال وجه نقد جهت پرداخت های مالی در صورت قطع سامانه های هلال احمر و نیز تنظیم صورتجلسه پرداخت تنخواه به کار پردازان و…، استقرار دبیرخانه سیار با تجهیزات کاربردی دبیرخانه، استقرار تجهیزات آی تی و اینترنت همراه و شبکه اتوماسیون اداری، تهیه و تدارک تجهیزات آشپزخانه و راه اندازی دستگاه ایموک آشپزی و وظایف انجام یافته توسط امور اداری که با نظارت معاونت منابع انسانی و پشتیبانی در محل انجام شد.