رگبار باران و تندبادهای لحظه‌ای در راه است؛ هرمزگانی‌ها غافلگیر نشوند

به گزارش ایرنا از اداره‌کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده روز سه‌شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی از حوالی عصر تا ساعات پایانی امروز سه‌شنبه یکم آبانماه امکان غافلگیری با رگبار شدید باران و تندبادهای همراه با گرد و خاک وجود دارد.

حسن‌زاده از مردم سراسر استان خواست جانب احتیاط و مراقب را رعایت کنند و در تمامی شهرستان‌ها، مناطق و سواحل مرکزی و تنگه هرمز لازم است توصیه‌های ایمنی در ترددهای زمینی، هوایی و دریایی جدی گرفته شود و شهروندان به شدت از تردد غیرضروری خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین با اشاره به لزوم محافظت از محصولات باغی، زراعی و آبزی پروری تاکید کرد: کشاورزان، دامداران، صیادان و پرورش دهندگان آبزیان و زنبورداران تدابیر لازم محافظتی را اجرا کنند؛ همچنین لازم است مردم هرگونه فعالیت‌های ورزشی و تفریحی دریایی، کوهنوردی و طبیعت گردی را به زمان دیگری موکول کنند.

وی بروز صاعقه، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ را دور از انتظار ندانست و ادامه داد: باتوجه به گرد و غبار با کاهش دید افقی مواجه خواهیم بود و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر نیز وجود دارد و هم استانی‌ها لازم است از حضور و تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی دوری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *