دوره کشوری رانندگی آفرود ویژه نیروهای هلال احمر در زنجان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، این دوره آموزشی که امروز با حضور سجاد حیدریان رییس اداره توانمندسازی حوزه معاونت برنامه ریزی و آموزشهای تخصصی سازمان امداد و نجات کشور آغاز شد تا سوم آبانماه ادامه خواهد یافت.

در این دوره رانندگان با عادت غلط رانندگی و خسارت وارده به خودروها، نحوه نگهداری از خودروها و موتورهای امدادی، راهبری موتور در جاده آسفالت، شنی و کوهستانی، سرویس و نگهداری خودروهای جفت، انواع روانکارها و همچنین انواع خودروهای دیفرانسیل و ابزار و وسایل مورد نیاز در محیطهای مختلف آشنا می شوند.

آشنایی با کارکرد موتور و سیستم سوخت و برق، سرویس کاری و انجام راهکارهای اساسی برای پایین آوردن مصرف سوخت، انواع محیط (طبیعت) و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی خودروهای امدادی از دیگر مباحث این دوره است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان در مراسم افتتاح این دوره، گفت: رانندگان عملیاتی در پاسخگویی به حوادث نقش مهم و حیاتی دارند و به همین دلیل باید توان عملیاتی این نیروها ارتقا داده شود.

عباس بابایی افزود: رسیدن به موقع و مطمئن و همچنین رساندن لجستیک و امکانات به صحنه حادثه یک امر مهم و حیاتی است که بر عهده رانندگان عملیاتی قرار دارد.

وی با بیان اینکه رانندگان عملیاتی باید با مرور زمان علم، دانش و تجربیات خود را ارتقا دهند، تصریح کرد: ارتقای سطح آمادگی و مهارتی در رانندگی عملیاتی بسیار موثر و کاربردی است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: آموزش و ارتقای دانش نیروهای عملیاتی در خدمت رسانی به مردم و پاسخگویی به حوادث احتمالی یک امر مهم است که این امر در استان زنجان به خوبی محقق می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان در این مراسم، افزود: استان زنجان برای چندمین بار متوالی میزبان دوره کشوری است.

داود مهرگان بیان کرد: لجستیک و ترابری دو رکن اصلی جمعیت هلال‌ احمر و چرخه مدیریت بحران در ارائه خدمات امدادی در حوادث احتمالی است.

مهرگان افزود: این دوره با در نظر گرفتن ضرورت نوسازی تجهیزات حمل و نقل امدادی در کشور و به منظور مهارت افزایی و توانمندسازی نجاتگران برای استفاده بهینه از خودروهای امدادی و عملیاتی، نخستین بار در سطح کشور به میزبانی جمعیت هلال احمر استان زنجان برگزار می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در این مراسم،‌ گفت:رانندگانی که در شرایط ویژه با هدف نجات جان انسان رانندگی می‌کنند بسیار کار ارزشمندی انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد نصیری افزود: قتل یک نفر، بی‌اعتنایی به مقام انسانیت و سلب امنیت از همه‌ مردم است زیرا که انسان‌ها به منزله‌ اعضای یک پیکرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *