یک سامانه جوی سرد و بارشی در حال گسترش در خراسان رضوی است

مرتضی اثمری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تقویت این سامانه ناپایدار، سرد و بارشی فردا سه شنبه، بر گستره و حجم بارش‌ها افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری نیز به طور موقت از شدت و گسترش بارش‌ها کاسته می‌شود اما روز جمعه با تقویت سامانه بارشی، بارش‌های قابل ملاحظه در استان به ویژه نیمه شمالی استان و شهر مشهد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهش دمای هوا در استان تا روز چهارشنبه ادامه می‌یابد و هوای سرد تا پایان هفته جاری در استان ماندگار خواهد بود به طوری که دمای حداقل شبانه در مناطق سردسیر استان به کمتر از صفر درجه سانتیگراد هم خواهد رسید.

اثمری افزود: با توجه به کاهش دمای هوا در روزهای پایانی هفته جاری، بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۲ تا ۲۷ درجه در نوسان بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد با ۶ درجه کاهش به ۲۱ درجه و کمینه دمای هوای مشهد با ۲ درجه افزایش به ۱۰ درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: فریمان با کمینه دمای هوای هشت درجه سلسیوس و شهرستان‌ خواف با بیشینه دمای هوای ۳۳ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و بیشترین شدت وزش باد در این بازه زمانی در شهرستان‌ نیشابور با ۵۴ کیلومتر در ساعت بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *