آغوش باز تهران به روی سرمای هوا

به گزارش خبرنگار ایرنا، این پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده این موضوع است که قرار است در روزهای آینده سرمای هوا به تهران باز گردد، تهرانی که تا سال‌های گذشته مهرماه را با بارش‌های به نسبت شدید شروع کرده امسال فقط یکبار آن هم به مدت کوتاهی باران بارید و هنوز از سرمای هوا هم خبری نیست.

برخی پیش‌بینی‌ها نشان از سرمای شدید هوای تهران از روز یکشنبه ۲۹ مهرماه دارد، گاهی کاهش دمای هوا بین ۸ تا ۱۳ درجه پیش‌بینی می‌شود و گاهی هم در برخی مناطق سرمای به نسبت شدیدتری در راه است، سرمایی که امسال دیر آمد اما گویا روزهای اول آبان ماه را با کاهش محسوس دما شروع خواهیم کرد.

آغوش باز تهران به روی سرمای هوا

پاییز در روزهای آینده خودنمایی دارد

بارش‌های باران و سردی هوا در روزهای آینده با پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان تهران در راه است و همین موضوع نشان می‌دهد که پاییزی سرد به زودی خودنمایی خواهد کرد و مردم باید با این پیش‌بینی‌ها به استقبال سرما بروند.

اکنون نفوذ هوای سرد به تهران در الگوها تثبیت شده ست این نکته‌ای است که هواشناسی پایتخت به آن اشاره کرده است.

بنابر همه این پیش‌بینی‌ها روزهای جمعه و شنبه ۲۷ و ۲۸ مهرماه افزایش دما در تهران به ثبت رسیده و بیشینه دما در این کلانشهر به ۲۸ تا ۲۹.۵ درجه سانتی‌گراد رسید اما قصه از زمانی شروع می‌شود که از روز یکشنبه تا پنجشنبه هفته حاری اوج کاهش دما را خواهیم داشت.

کاهش ۱۴ تا ۱۶ درجه‌ای هوای تهران هم این موضوع را به اثبات می‌رساند که سرمای هوا در روزهای پایانی مهرماه میهمان پایتخت‌نشینان است و روزهای اول آبان نیز با کاهش شدید دمای هوا روبه‌رو خواهد شد.

همچنین دمای کمینه هوا در ارتفاعات و مناطق سردسیر هم به زیر صفر می‌رسد تا جایی که بارش‌ها در مناطق مرتفع به شکل برف خواهد بود.

همچنین براساس برخی پیش‌بینی‌های هواشناسی در روزهای آینده در برخی ساعات و در مناطق مستعد (به ویژه در ارتفاعات و نیمه شرقی استان) شرایط برای افزایش ابر و گاهی وقوع رگبار مهیاست اما در روز چهارشنبه آینده شرایط برای ناپایداری هوا و وقوع بارش در اکثر مناطق استان فراهم تر است و حتی می‌توان انتظار بارش هم داشته باشیم.

با توجه به شروع تغییرات جوی از جمله کاهش دما، از روز یکشنبه در ساعاتی از روز شاهد وزش باد شدید لحظه‌ای خواهیم بود وزش باد در برخی مناطق از جمله ارتفاعات و بخش‌هایی از نیمه شرقی استان می‌تواند به حدود ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد بنابراین خطر شکستن شاخه درختان و سقوط اشیا وجود دارد و حتی در شب وزش باد آرام‌تر خواهد شد.

آغوش باز تهران به روی سرمای هوا

سرما به تهران بازمی‌گردد

خبرهایی از بارش باران، ورود توده سرد هوا و کاهش محسوس دما در تهران طی روزهای آینده به گوش می‌رسد، اینکه دمای هوا ۱۴ تا ۱۶ درجه روند کاهشی خواهد داشت هم اوج سرمای هوا را نشان می‌دهد و این بار باید منتظر ماند که این سرمای هوا چه زمانی به صورت جدی وارد پایتخت می‌شود تا مردم بار دیگر سرما در پاییز را احساس کنند.

ناپایداری‌های جوی همانند وزش باد لحظه‌ای، افزایش ابر، ‌ بارش باران، وقوع رعد و برق و رگبار همه و همه نشان از سردی هوای تهران در روزهای آینده دارد و همین موضوع کاهش محسوس دما را در این روزها شاهد خواهیم بود، بارانی که همیشه در مهرماه روزهای پربارشی بوده تا مناطق مختلف از خشکسالی رهایی یابند.

آغوش باز تهران به روی سرمای هوا

تهران بدون بارش و گرم در مهرماه

اگر چه مهرماه استان تهران بدون بارش بود و پایتخت‌نشینان روزهای گرم و به نوعی بهاری را در پاییر داشتند اما براساس برخی پیش‌بینی‌ها هفته جاری هوای این کلانشهر متحول خواهد شد.

هفته گذشته روزهای گرم و شب‌های نسبتا خنک را تهرانی‌ها داشتند به گونه‌ای که بیشینه دما حدود ۲۷ تا ۲۸.۵ درجه سانتی‌گراد بود.

اما مطابق پیش‌بینی اکثر مدل‌های هواشناسی هفته جاری استان در تهران شاهد کاهش محسوس دما خواهد بود و وقوع بارش‌های متوسط و به نسبت مطلوب در استان انتظار می‌رود.

آغوش باز تهران به روی سرمای هوا

هشدارهای پیاپی برای کاهش محسوس دما و بارش‌ها در پایتخت

اگر چه تاکنون فقط ابرهای خاکستری آسمان تهران را فراگرفته است اما اداره کل هواشناسی، مدیرکل مدیریت بحران و رییس مرکز عملیات اضطراری (EOC) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هشدارهایی درباره احتمال بارش باران و وزش باد نسبتا شدید در این کلانشهر داده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز درباره کاهش محسوس دما و فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار داد و گفت: کشاورزان در چنین شرایطی مراقب محصولات خود باشند. می‌توانید ادامه خبر را اینجا بخوانید.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد از فردا (یکشنبه ۲۹ تا چهارشنبه ۲ آبان) به‌ خصوص بعد از ظهر سه‌شنبه به بعد کاهش محسوس دما، گاهی بارش باران و رگبار و رعد و برق برای تهران پیش‌بینی می‌شود. ادامه این خبر را نیز اینجا مطالعه کنید.

همه این هشدارها و پیش‌بینی‌ها نشان از روزهای سرد پاییزی و بارش‌های باران را دارد بنابراین بهتر است مردم به این هشدارها توجه داشته باشند تا علاوه بر کاهش مشکلات احتمالی، در چنین شرایطی بار سنگینی بر دوش مدیریت بحران در استان تهران گذاشته نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *