وضعیت قرمز کیفیت هوا در ۶ منطقه کلانشهر اصفهان

به گزارش ایرنا، طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان منتهی به ساعت ۹ صبح با عدد ۱۳۲ (AQI) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

اطلاعات این سامانه نشان می‌دهد شاخص کیفیت هوا در ایستگاه‌های ۲۵ آبان، انقلاب، سپاهان‌شهر، رهنان، فرشادی و فیض در وضعیت نارنجی و آلوده برای گروه‌های حساس است و در ایستگاه‌های پارک زمزم، رودکی، میرزاطاهر و ولدان، شرایط قابل قبول دارد.

کیفیت هوای شهرهای خمینی‌شهر و قهجاورستان نیز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و زرین‌شهر، سگزی، شاهین‌شهر، کاشان، مبارکه و نجف آباد در شرایط قابل قبول قرار دارد.

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان مبنی بر وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در اوایل هفته جاری، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی استان اصفهان نیز جهت کاهش اثر ناشی از آلاینده‌های هوا بر سلامت جامعه، توصیه کرده است که شهروندان تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کنند.

همچنین به بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم تاکید شده است که در فضاهای باز فعالیت نکرده و در صورت تشدید علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

در این اطلاعیه توصیه شده است شهروندان میوه و سبزی تازه مصرف کنند و مایعات به‌ویژه آب بیشتری بنوشند.

به گزارش ایرنا، کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک(سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم(زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم(قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم(بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک(قهوه ای) را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *