رینگ جنوبی آبرسانی از سد کمال‌صالح به شهر اراک بهره‌برداری شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار مرکزی در این آیین گفت: طرح انتقال آب در رینگ جنوبی اراک یکی از طرح‌های مهم کشور و منحصر به فرد است.

«فرزاد مخلص الائمه» افزود: آب علاوه براینکه باید پایدار و به میزان لازم تامین شود باید در زمان مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد و کمبود آن مانع بزرگی جهت توسعه پایدار و باعث نگرانی شهروندان است.

وی بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای مرکزی در این طرح زحمات بسیاری متحمل شد که جای تقدیر دارد.

استاندار مرکزی گفت: در برخی شهرهای استان مانند تفرش تنش آبی وجود داشت که با اجرای طرح انتقال آب از چشمه هفتیان این مشکل رفع شد.

مخلص‌الائمه افزود: شهرستان ساوه نیز با کمبود آب مواجه است و طرح انتقال آب به این شهرستان از سد کوچری آغاز شده که برای تسهیل در این طرح باید منابع مورد نیاز به‌هنگام تزریق شود.

وی بیان کرد: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح انتقال آب ساوه تامین شده اما کافی نیست و شرکت آب منطقه‌ای وظیفه دارد جهت جذب اعتبارات بیشتر تلاش کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی هم گفت: با افتتاح این رینگ، انتقال آب به شهرک‌های فاز یک، ۲ و سه هپکو و شهر صنعتی اراک انجام می‌شود.

وی بیان کرد: مجموع پروژه رینگ جنوبی انتقال آب سد کمال‌صالح به اراک ۱۴ کیلومتر است که مرحله سوم، پنج کیلومتر طول دارد.

این خط انتقال به طول پنج کیلومتر با جنس لوله از نوع چدن داکتیل به قطر ۵۰۰ میلیمتر و با اعتباری بالغ بر۸۵۰ میلیارد ریال و دبی انتقال ۳۰۰ لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *