خروج ۱۳۲ روستای استان مرکزی از تنش آبی در دستور کار است

«حشمت‌اله عباسی» روز شنبه در دیدار با جانشین و معاون قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در اراک، افزود: در مرحله نخست، برای جهاد آبرسانی در ۶۷ روستا با ۲۴ هزار و ۲۲۷ نفر جمعیت، ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که هم‌اکنون ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: در مرحله دوم طرح هم ۱۳۲ روستا با ۵۵ هزار و ۳۶۸ نفر جمعیت با ۱۳ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات سپاه، گفت: اجرای طرح جهاد آب‌رسانی با پیشرفت خوبی در حال اجرا است و این شرکت نیز کمک می‌کند تا این پروژه‌ها به سرعت به نتیجه برسد چراکه سبب دلگرمی و امید برای مردم است.

عباسی، اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان مرکزی را گامی مهم در راستای توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی در این مناطق عنوان کرد و افزود: چراکه نبود آب در روستاها مشکلات متعددی به وجود می‌آورد که می‌تواند تاثیرات منفی گسترده‌ای بر زندگی و معیشت مردم داشته باشد.

جانشین فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) هم گفت: طرح جهاد آبرسانی استان مرکزی در قالب مجتمع آبرسانی روستایی با مشارکت این قرارگاه و سپاه با قوت اجرا می‌شود.

سردار پاسدار «مجیدرضا حسن‌زاده» افزود: قرارداد اول محرومیت‌زدایی در ۶۷ روستای استان مرکزی در آینده‌ای نزدیک به سرانجام می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

طرح آبرسانی به ۴۰ روستای استان مرکزی کلید خورد

۸۵ درصد روستاهای استان مرکزی از آب آشامیدنی بهداشتی برخوردارند

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته تصریح کرد: مجتمع آبرسانی کمرآب شهرستان خنداب به زودی آماده افتتاح می‌شود و امید است با هماهنگی و همکاری مدیران استان و شهرستان‌ها شاهد خدمات ارزنده‌ای در حوزه محرومیت‌زدایی در سطح استان باشیم. ‏

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود و در بخش شهری ۳۳۷ هزار مشترک و در روستاها ۱۶۹ هزار مشترک وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *