۲۰ فروند بالگرد دید در شب به ظرفیت هلال احمر افزوده می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، بابک محمودی روز شنبه در نشست با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و نیز مسئولان و روسای جمعیت هلال‌احمر گیلان اظهار کرد: ۶ هزار دستگاه خودروی عملیاتی سبک، سنگین و نیمه‌سنگین این جمعیت در کشور فعال است و در عمل هلال‌احمر ایران بزرگترین ناوگان ترابری دنیا را داراست.

وی با تشریح خدمات جمعیت هلال‌احمر در حوادث و بلایا و نیز طرح‌های سالم‌سازی دریا اضافه کرد: خدمات نیروهای هلال‌احمر در نجات جان انسان‌ها با استفاده از همه ظرفیت، نوعدوستانه و خداپسندانه است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور با قدردانی از نیروها در اجرای طرح سالم‌سازی دریا بیان کرد: ۱۱۷ روز خدمات مستمر و بدون وقفه نیروهای هلال‌احمر در اجرای این طرح در گرمای سوزان و شرایط شرجی هوا حرکت جهادی و بسیجی، الهی و خالصانه است.

وی با بیان ماهیت کار نیروهای هلال‌احمر در نجات جان انسان‌ها اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به موضوع نجات جان انسان‌ها به باور قلبی و الهی خود عمل کرده و می‌کند.

پیروزی و شکست ظاهری از نگاه قرآن کریم معنا ندارد

محمودی در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر در لبنان بیان کرد: از نگاه الهی و قرآنی پیروزی و شکست در ظاهر برای ما معنا ندارد، در هر صورت پیروزیم؛ در آنجایی که دشمن را شکست می‌دهیم، پیروز هستیم و هنگامی که ایستادگی کردیم و در ظاهر شکست خوردیم باز هم در پیشگاه خداوند به پیروزی دست یافته‌ایم؛ چراکه تکلیف الهی را انجام داده‌ایم.

وی اظهار کرد: اکنون نیز اتفاقی نیفتاد؛ تمام فرماندهان حزب‌الله شهید شوند و خود ما هم برویم هیچ تاثیری در روند تکلیف نخواهد داشت؛ دین خدا باقی و جاری است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، ما شکست و پیروزی را بین شما و طرف مقابل دست به دست می‌کنیم، این آیه قرآن است و پروردگار هرگز وعده مطلق جنگ‌ها و پیروزی‌ها را به شما نداده اما نهایت شما پیروزید و همین حضور شما پیروزی است.

وی بیان کرد: اکنون هیچ اتفاق جدی که باعث سستی پایه‌های حکومت الهی شود؛ رخ نداده است و هراسی نباید به دل راه داد که یکی از سخت‌ترین آیه‌هایی که خداوند در رابطه با عذاب می‌دهد در مورد کسانی است که مسلمان و رزمندگان در جبهه به دلیل ترس، به دشمن پشت می‌کنند.

تولید محتوی در فضای مجازی متناسب با نیازهای جامعه نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه موضوع جنایت در لبنان توسط صهیونیست‌ها باید جدی گرفته شود، گفت: با وجود برخورداری از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مناسب، تولید محتوی در فضای مجازی متناسب با مقتضیات جامعه ما نیست که در این موضوع باید بیشتر کار شود.

محمد جلائی اظهار کرد: فضای مجازی نمادی از فضای واقعی ما است، تمام مشکلات و مسائل پیرامون جهت‌دهی به افکار عمومی و ساختن ذهنیت ها در مسایل مختلف و خارج شدن این موضوع از کنترل به این دلیل است که تولید محتوی متناسب با نیازهای جامعه انجام نشده‌ و نمی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک شکست راهبردی از دشمن هم نداشته است، اضافه کرد: راهبردهای جمهوری اسلامی منجر به شکست نشد و همواره پیروز میدان بوده ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم توجه به آینده پژوهی اظهار کرد: این موضوع زمانی شکل می‌گیرد که گذشته به خوبی ثبت و ضبط شده باشد.

وی بیان کرد: بر اساس اصطلاحی در علوم سیاسی، اشتباه مدیران هر جامعه یکی از سرمایه‌های آن اجتماع است به شرطی که ثبت، ضبط و عبرت شود همانطوری که پیروزی‌ها درس بزرگ و سرمشق بوده اگر ثبت و ضبط شده و از آن استفاده شود.

جلایی در ادامه از تلاش‌های نیروها و مسئولان جمعیت هلال‌احمر در اجرای طرح سالم‌سازی دریا قدردانی کرد.

کاهش ۵۰ درصدی مغروقان

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی استانداری گیلان نیز در این نشست گفت: حضور نیروهای جمعیت هلال احمر در طرح‌های سالم‌سازی دریا و نقاط خطرآفرین و مدیریت آن در سواحل، افتخار بزرگی برای مجموعه و استان است.

محمدمهدی نیازمند با بیان اینکه مجموع آمار غرق شدگان در گیلان طی ۲ سال اخیر ۵۰ درصد کاهش یافته‌است، اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار امسال ۱۴ نفر در منطقه خطرآفرین و ۲ نفر در طرح سالمسازی دریا غرق شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا از جمله شهدای امدادگر و سلامت گفت: نجات جان انسان‌ها در اولویت کار هلال‌احمر است.

هادی سلیمی با بیان اینکه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بخش اعظم خدمات را در سواحل ارائه دادند، افزود: حضور نیروها در اجرای طرح سالم‌سازی سواحل ضمن ایجاد روحیه امید و نجات افزایش رضایتمندی مردم را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی هلال‌احمر بیان کرد: آموزش و پیشگیری از برنامه‌های طرح سالم‌سازی دریا بوده که باید استمرار داشته باشد.

در پایان این نشست جمعی از مدیران و روسای شعب جمعیت هلال‌احمر گیلان در اجرای طرح سالم‌سازی دریا تجلیل شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *