هواشناسی برای سه ماه آینده مازندران ۲۷۶ میلی‌متر باران پیش‌بینی کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مطابق جدول پیش‌بینی فصلی این مرکز که هواشناسی مازندران آن را امروز یکشنبه منتشر کرده است، میانگین کمترین میزان بارندگی در سه ماهه آینده با ۲۴ میلی متر مربوط به مردادماه سال ۱۴۰۳ و بیشترین میزان نیز با ۱۰۰ میلی متر مربوط به آبانماه امسال و برای شهریور و مهرماه سال ۱۴۰۳ نیز به ترتیب ۵۶ و ۹۶ میلی متر باران پیش بینی شده است.

مطابق این جدول، میانگین بیشترین میزان بارندگی در مردادماه امسال با ۴۱ میلی متر مربوط به رامسر است و پس از آن نوشهر با ۴۰، بابلسر با ۳۷، قراخیل با ۳۰، ساری و پل سفید نیز با ۲۹ میلی متر به ترتیب شاهد بیشترین میزان بارندگی در ماه جاری خواهند بود و کمترین میزان بارندگی نیز در طی این ماه به ترتیب در بلده با ۱۳، کجور با ۱۴ و کیاسر با ۱۵ میلی متر خواهد بود.

در شهریورماه سال ۱۴۰۳ نیز میانگین بیشترین میزان بارندگی با ۱۴۶ میلی متر در نوشهر اتفاق خواهد افتاد و رامسر با ۱۴۱، بابلسر با ۹۱، قراخیل با ۶۷ و ساری با ۵۲ میلی متر باران در جایگاه بعدی قرار دارند و کمترین میزان بارندگی نیز در طی این مدت در بلده با ۱۷، سیاه بیشه با ۱۸ و کجور با ۲۵ میلی متر پیش بینی شده است.

مطابق جدول پیش‌بینی فصلی مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، در مهرماه سال ۱۴۰۳ نیز میانگین بیشترین میزان بارندگی با ۲۴۷ میلی متر در رامسر پیش بینی شده است و پس از آن به ترتیب نوشهر با ۲۳۹، بابلسر با ۱۳۳، ساری با ۱۰۶، آمل با ۱۰۳ و قراخیل با ۹۵ میلی متر شاهد بیشترین میزان بارش باران در این ماه خواهند بود و بلده با ۱۸، سیاه بیشه با ۲۶ و آلاشت با ۴۱ میلی متر شاهد کمترین میزان بارندگی درطی این ماه خواهند بود.

در این جدول همچنین میانگین بیشترین میزان بارندگی در آبانماه سال ۱۴۰۳ با ۲۲۷ میلی متر در نوشهر پیش بینی شده است و پس از آن رامسر با ۲۱۰، بابلسر با ۱۵۸، آمل با ۱۰۸ و ساری با ۱۰۳ میلی متر شاهد بیشترین میزان بارندگی در طی این مدت خواهند بود و میانگین کمترین میزان بارندگی نیز در طی این ماه برای بلده با ۳۳، کجور با ۴۷ و آلاشت با ۵۵ میلی متر پیش بینی شده است.

بر اساس گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، میانگین بارش تیر ماه سال ۱۴٠٣ در مازندران، ۶۸ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که ۴٢ میلی متر بوده حدود ۶٢ و نسبت مدت مشابه سال قبل که حدود ۴٣ میلی متر بوده، ۵۷ درصد افزایش داشته است.

هواشناسی برای سه ماه آینده مازندران ۲۷۶ میلی‌متر باران پیش‌بینی کرد

طبق این گزارش، میانگین بارش چهارماهه سال ١۴٠٣ در مازندران ٢۴١ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت که ۱۷۸ میلی متر بوده حدود ۳۵ و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته که ۲۰۸ میلی متر، بوده حدود ١۶ درصد افزایش داشته است.

میانگین بارش ۱۰ ماهه سال زراعی جاری در مازندران منتهی به تیرماه سال ١۴٠٣ در مجموع ۶٣٠ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت که ۵٧۶ میلی متر بوده حدود ۹ و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته که ۴۴١ میلی متر بوده حدود ۴٣ درصد افزایش داشته است.

میانگین دمای هوای تیرماه سال ١۴٠٣ در مازندران ۲۱ درجه سلسیوس بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که ۲۰ درجه سلسیوس بوده، یک درجه سلسیوس افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۰.۸ درجه سلسیوس بوده ۰.۲ درجه سلسیوس افزایش داشته است.

میانگین دمای هوای چهار ماهه سال١۴٠٣ در مازندران ۱۵.۹ درجه سلسیوس بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که ۱۴.۷ درجه سلسیوس بوده حدود ۱.۲ درجه سلسیوس افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۶.۹ درجه سلسوس بوده، یک درجه سلسیوس کاهش داشته است.

هواشناسی برای سه ماه آینده مازندران ۲۷۶ میلی‌متر باران پیش‌بینی کرد

میانگین دمای هوای ۱۰ماهه سال زراعی جاری در مازندران منتهی به خرداد ماه سال ۱۴۰۳، ۱۱.۸ درجه سلسیوس بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که ۹.۲ درجه سلسیوس بوده، حدود ۲.۲ درجه سلسیوس افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۰.۸ درجه سنسوس بوده، یک درجه سلسیوس افزایش نشان می دهد.

بر اساس خروجی‌های مدل اقلیمی پژوهشکده اقلیم شناسی سازمان هواشناسی کشور، میانگین بارش از نیمه مرداد تا نیمه شهریور ۱۴۰۳ در مازندران در محدوده نرمال، نیمه شهریور تا نیمه مهر گرایش به کمتر از نرمال و در نیمه مهر تا نیمه آذر نیز در محدوده نرمال تا کمتر از نرمال پیش بینی شده است.

طبق این گزارش، میانگین دمای هوا از نیمه مرداد تا نیمه شهریورماه سال ۱۴۰۳ در مازندران ۰.۵ تا یک درجه بیش از نرمال، از نیمه شهریور تا نیمه مهر گرایش به بیش از نرمال، از نیمه مهر تا نیمه آبان در محدوده نرمال و از نیمه آبان تا نیمه آذر ماه نیز ۰.۵ تا یک درجه بیش از نرمال پیش بینی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *