توفان هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال به کشاورزی خواف خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا خالد فقیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: محصولات باغی شامل پسته و انگور به ترتیب بیشترین خسارت را در بخش باغی و محصولات جالیزی و پنبه نیز بیشترین خسارت ناشی از توفان و وزش باد شدید را در بخش زراعی متحمل شدند.

وی ادامه داد:‌ بر این اساس ۳۰ درصد از سطح محصولات زراعی شامل ۸۰ هکتار و بین ۲۰ تا ۵۰ درصد از محصولات باغی این شهرستان به میزان ۲ هزار هکتار به دلیل وقوع توفان چهار روز اخیر خسارت دیدند.

مدیر جهاد کشاورزی خواف با بیان این که سرعت باد و توفان روزهای اخیر در این شهرستان به بیش از ۷۹کیلومتر در ساعت رسید گفت: شدت توفان به حدی بود که علاوه بر ریختن محصولات باغی بر روی زمین، منجر به قطع شدن تعدادی از درختان و شکسته شدن شاخه‌های آن‌ها و همچنین افت عملکرد محصولات زراعی شد.

اسماعیل میرزاده رییس اداره هواشناسی خواف هم گفت:‌ توفان با سرعت افزون بر ۸۰ کیلومتر در ساعت طی چهار روز گذشته علاوه بر کاهش دید افقی در جاده های این شهرستان موجب خسارتهایی به برخی از بخشها شد.

شهرستان خواف ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، ۳۶۰ هزار راس دام و ۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد و سالانه ۱۶۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می کند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *