ساخت آشیانه بالگرد هلال احمر اصفهان ۴٠٠ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

محمدنوید متقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت آشیانه بالگرد هلال احمر اصفهان جزو طرح و برنامه های ما قرار گرفته، مکاتبات آن انجام شده است و منتظر تخصیص اعتبار آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ساخت آشیانه بالگرد یا با مشارکت اداره کل فرودگاه‌ها خواهد بود یا اینکه به صورت مستقل ساخت آن را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: محلی نزدیک به گمرک استان در جنوب اصفهان برای ساخت آشیانه پیشنهاد شده است.

متقی اضافه کرد: وجود امکانات، تجهیزات و وسایل تخصصی امداد و نجات همچون بالگرد نیاز اساسی برای نجات حادثه دیدگان و آسیب دیدگان در حوادث طبیعی و غیر طبیعی است، لذا برخورداری از آنها کیفیت و سرعت کار امدادگران را بطور چشمگیری افزایش می‌دهد و در کاهش آسیب و حفظ جان مصدومان نقش ویژه ای دارد.

وی گفت: به تازگی ۴٠ دستگاه خودروی نجات و آمبولانس برای تخصیص به پایگاه های استان تامین شده است و ما اکنون در حال تجهیز هر یک از آنها هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان تصریح کرد: با این تعداد افزوده شده نیاز استان رفع خواهد شد اما برای نیل به شرایط ایده آل و برای اینکه تعدادی از آنها را به صورت جانشین (استند بای) داشته باشیم به ۱۰ دستگاه خودروی دیگر نیاز است.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان بالغ بر سه هزار و ۸۷۵ نجاتگر و امدادگر هلال احمر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *