توفان ستاد مدیریت بحران خواف را به حال آماده باش درآورد

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی عباس‌پور روز دوشنبه در کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار گرد و غبار خواف افزود: با توجه به اعلام اداره هواشناسی مبنی بر هشدار نارنجی وقوع افزایش دما و ﺷدت وزش باد در نواحی باد خیز، همراه با گرد وخاک، کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت در روزهای آینده مراکز امدادی نظیر اورژانس،‌ بیمارستان و هلال احمر و سایر دست اندرکاران ذیربط از امروز (دوشنبه) تا سه روز آینده به صورت آماده باش کامل خدمات لازم را در سریعترین زمان ممکن ارایه می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش دید در محورهای درگیر پدیده گرد و غبار، پلیس راهور خواف نیز با همکاری اداره راهداری، تمامی جاده های شهرستان را از نظر ترافیکی مدیریت و به رانندگان هشدارهای لازم را اطلاع رسانی می کنند.

فرماندار خواف ضمن تاکید بر جلوگیری از تردد افراد دارای بیماریهای زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح این شهرستان از شهروندان خواست فعالیت های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

عباس پور افزود:‌ مدیران دستگاه های اجرایی هم مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح این مسائل هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه های کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطراری گرد و غبار خواف هرگونه برنامه کویرنوردی، کوهنوردی و سایر برنامه های ورزشی در فضای باز و همچنین سم‌پاشی و محلول پاشی و پارک خودرو در مجاورت ساختمان های نیمه تمام ممنوع است.

فرماندار خواف گفت: شهرداری ها و صاحبان ساختمانهای نیمه تمام نیز استحکام سازه های شهری، تابلوهای تبلیغاتی و داربست ها را کنترل کنند.

عباس پور افزود: بر اساس مصوبات این کارگروه تمامی روسای اداره‌ های مکلف در موضوع گرد و غبار با اخذ نظر اداره هواشناسی و مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواف و هماهنگی با مدیریت بحران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

رییس اداره هواشناسی خواف هم به خبرنگار ایرنا گفت: توفان و گرد و غبار شدید با سرعت ۷۶ کیلومتر در ساعت روز دوشنبه این شهرستان را فرا گرفت.

اسماعیل میرزاده افزود: روز یکشنبه هم توفانی با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت شهرستان خواف را فرا گرفت و این توفان تا ۲ روز آینده ادامه دارد و احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید در این شهرستان دور از انتظار نیست.

سعید شفیعیان رییس اداره محیط زیست خواف هم به خبرنگار ایرنا گفت:‌ بر اساس سنجش آلودگی هوا میزان آلایندگی هوا در خواف در روز دوشنبه به عدد ۱۲۶ رسیده است و در شرایط “ناسالم” قرار دارد.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *