روش‌های بهینه‌سازی مصرف آب و برق برای مردم سمنان الگوسازی شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرج‌الله شوشتری روز شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان در سالن غدیر استانداری سمنان با موضوع بحران انرژی و ضرورت‌های اطلاع‌رسانی، افزود: نیاز است مردم شرایط بحرانی انرژی در کشور را درک کنند و در مصرف بهینه آب و برق دقت لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: شرکت‌های توزیع برق و آب‌وفاضلاب استان در زمینه اطلاع‌رسانی از روش‌های جلوگیری از مصرف انرژی با هزینه‌کرد لازم ورود کنند.

وی با بیان اینکه راهبردهای صرفه‌جویی در مصرف انرژی باید در قالب روش‌هایی ساده و موثر برای مردم بیان شود، ادامه داد: موثران جامعه، ائمه جمعه و جماعات، و معلمان برای این منظور پای کار بیایند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تبریک به رییس جمهور منتخب، افزود: باید فضایی آرام برای انتقال دولت تمهید شود و همه در این مسیر همکاری لازم را داشته باشند.

شرایط خاص آب و برق سمنان در تابستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سمنان در این نشست گفت: تامین آب از مباحثی است که به شدت وابسته به اقلیم هر منطقه است و منابع آبی در استان به دلیل خشکسالی سال‌های اخیر به شدت دچار کاهش آبدهی شده است.

منصور کشاورزیان خاطرنشان کرد: انرژی گاز یا برق قابل انتقال است، اما آب به منابع محدود محلی هر منطقه محدود است و در مصرف باید به این مباحث دقت داشت.

وی با بیان اینکه استفاده از آب‌های غیرمتعارف باید در کشور در دستور کار قرار گیرد، افزود: در این زمینه مقاومت‌هایی وجود دارد و البته این مساله هزینه‌بر است و می‌توان از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای این امر بهره برد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سمنان تاکید کرد: نمی‌توان مانع توسعه شد، اما توسعه افزایش مصرف آب به دنبال دارد و باید این مساله را مدنظر داشت.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق سمنان هم در این نشست یادآور شد: انرژی برق ماهیتی لحظه‌ای دارد، به این معنا که اگر تولید و توزیع برق همزمان نباشد، باعث مشکل در شبکه توزیع و گاه باعث فروپاشی شبکه می‌شود.

مهدی پاک طینت افزود: تامین برق در شرایط کنونی وظیفه سنگینی است و صرفه‌جویی و مصرف بهینه باید در دستور کار مردم قرار گیرد.

معاون شرکت توزیع برق سمنان با اشاره به اجرای کشوری طرح‌های تولید برق از انرژی خورشیدی در استان، بیان کرد: توزیع برق شبکه‌ای یکپارچه است و کارکنان این شرکت تلاش زیادی دارند تا شبکه توزیع و مردم بدون مشکل این شرایط اوج مصرف تابستانه را به سلامت بگذرانند.

به گزارش ایرنا، سمنان در موج گرمای ۱۰ روزه قرار دارد و پیش‌بینی شده دمای هوا این هفته در استان تا ۴۷ درجه سانتیگراد افزایش یابد.

ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی امروز سه ساعت کاهش یافت و با هدف حفظ سلامت کارکنان و بهینه‌سازی مصرف آب و برق، دولت فردا یکشنبه هفتم مرداد زا تعطیل اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *