گرمترین شهر سیستان و بلوچستان مشخص شد

محسن حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دلگان در سردترین ساعات به ۳۵ درجه سلسیوس رسید که این دما بیشتر از دمای حداکثر بیشینه شهرستان چابهار بوده است.

وی افزود: بیشینه دمای شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، بزمان و قصرقند به ۴۷ درجه رسید و زاهدان در گرمترین ساعات روز دمای، ۳۷ درجه سلسیوس را ثبت کرد که نسبت به روز گذشته ۲درجه خنک تر شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از لحاظ دمایی گرمای هوا همچنان در سطح استان تداوم خواهد داشت عنوان کرد: در شمال استان تا اواسط هفته آینده بویژه از جمعه وزش باد شدید و برخی نقاط توفان گردوخاک رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی سیستان و بلوچستان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می شود.

حیدری بیان کرد: در سه روز آینده بعد از ظهرها در ارتفاعات جنوبی شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و تندباد لحظه‌ایی فراهم است.

وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به گرمای هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدظهر خودداری شود و تامین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *