فوری؛ این دو استان تعطیل شدند

 استان‌های مرکزی و قم به دلیل شدت گرد و غبار ادارات تعطیل شده‌اند.

به گزارش عرشه آنلاین؛ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وقوع گرد و غبار در استان‌های مرکزی و استان‌های غربی کشور گفت: در استان‌های مرکزی و قم به دلیل شدت گرد و غبار ادارات تعطیل شده‌اند.

«حسین ظفری» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره مهار آتش در منطقه کرخه و سایر مناطق استان خوزستان گفت: در روز گذشته در شهرهای اندیمشک و شوش از صبح درگیر آتش‌سوزی بودیم، البته بخشی از این آتش‌سوزی‌ها نیز در کرخه بوده است. در شهرهای اندیمشک و شوش به دلیل اینکه مناطق صعب‌العبور بود، دسترسی نیروی انسانی به مناطق صعب‌العبور مقداری سخت بود و اطفاء حریق در این مناطق از روز گذشته ادامه دارد. امروز صبح از سوی مسئولان استانی به ما اعلام شد که در بخش‌هایی از اندیمشک و شوش و بخشی‌هایی از کرخه آتش مهار شده و تحت کنترل است.

وی ادامه داد: قرار بود که اگر این آتش‌سوزی ادامه داشته باشد از ناوگان هوایی نیز برای اطفاء استفاده کنیم، البته روز گذشته از سمت مسئولان استانداری به ما اعلام شد که چنانچه امروز هم در این مناطق با شدت و وسعت آتش‌سوزی مواجه باشیم، ناوگان هوایی برای آن‌ها اعزام شود، از صبح امروز دوباره از سوی مسئولان استانی به ما اعلام شد که آتش‌سوزی تحت کنترل است و نیازی به اعزام ناوگان هوایی نیست و قرار شد تا ظهر به ما اطلاع دهند که آتش‌سوزی به صورت مجدد کنترل شده است یا به دلیل گرمای هوا و گرد و غبار و بادی که در این مناطق داریم دوباره شعله‌ور شده است چنانچه در اطلاع‌رسانی بعدی از سوی استانداری به ما اعلام شود که آتش همچنان ادامه دارد از پوشش ناوگان هوایی برای اطفاء آتش استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره وزش گرد و غبار و ریزگردها تصریح کرد: امروز در جنوب استان تهران، استان‌های قم، مرکزی، اصفهان در مرکز کشور با پدیده گرد وغبار و ریزگردها مواجه هستیم. این ریزگردها و گرد و غبار در استان‌های قم و مرکزی باعث تعطیلی ادارات شده است. در استان‌های غربی مانند استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و لرستان نیز گرد و غبار از سوی سازمان هواشناسی پیش‌بینی شده است. گرد و غبار در این مناطق منشأ بیرونی و فرامرزی دارد. در جنوب شرق کشور نیز استان سیستان و بلوچستان و جنوب استان خراسان جنوبی و شرق استان کرمان گرد و غبار پیش‌بینی شده است. به استانداران این استان‌ها اعلام آماده‌باش شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده است که براساس کمیته استانی که در این استان‌ها تشکیل می‌شود در صورت نیاز نسبت به تعطیلی ادارات و مدارس اقدام کنند. دانشگاه‌های علوم پزشکی در این استان‌ها نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند و مقرر شده است، اکیپ‌هایی از اورژانس در محل‌های تجمعی و میادین مستقر شده و نسبت به توزیع ماسک اقدامات لازم را انجام دهد. توصیه ما به مردم نیز این است که در این استان‌ها از تردد غیرضروری خودداری کرده و از سبزیجات و مایعات بیشتر استفاده کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره خیزش گرد و غبار در استان تهران گفت: در جنوب استان تهران نیز گرد و غبار پیش‌بینی شده است و احتمالا به بخش‌هایی از شهر تهران نیز سرایت کند و البته شدت آن به مانند شدت گرد و غبار در استان‌های قم و مرکزی نیست. امیدواریم فردا نیز از شدت گرد و غبار کاسته شود.

ظفری گفت: علاوه بر این ما در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سمنان و مازندران بارش باران و باد شدید طی امروز و فردا نیز از سوی سازمان هواشناسی پیش‌بینی شده است که در خصوص این مناطق نیز هشدار نارنجی صادر خواهد شد و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در این مناطق وجود دارد. در جنوب کشور نیز خلیج فارس و دریای عمان مواج است و به استان‌های ساحلی ابلاغ شده است که از فعالیت‌های دریایی ممانعت به عمل آمده و سواحل تحت کنترل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *