کیفیت هوای کلانشهر اصفهان به مَدار سالم بازگشت

به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست استان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان پس از هشت روز تنفس هوای آلوده برای گروه‌های حساس و ۲ روز آلوده برای عموم مردم به شرایط قابل قبول رسید.

هم‌اکنون بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور شاخص لحظه‌ای منتهی به ساعت ۱۴ روز چهارشنبه در ایستگاه‌ انقلاب، پارک زمزم، خرازی، دانشگاه صنعتی، رهنان، زینبیه، فیض، کاوه، میرزا طاهر و ولدان در وضعیت قابل قبول قرار دارد اما این شاخص در ایستگاه‌های پروین، ۲۵ آبان، احمدآباد، سپاهانشهر و فرشادی، شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

همچنین کیفیت هوا در ایستگاه سگزی و شهرهای خمینی شهر، زرین شهر، زرین‌شهر، قهجاورستان، مبارکه و نجف‌آباد قابل قبول است و تنها کاشان در شرایط آلوده برای عموم مردم قرار دارد.

میانگین شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان از ابتدای امسال تا ۱۲ تیر در ۱۰ روز پاک، ۷۷ روز سالم، ۱۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و چهار روز ناسالم برای عموم بود.

چهار روز هوای آلوده برای عموم مردم، در روزهای منتهی به خرداد و چهارم و دهم ثبت شد.

اصفهان همچنین در تیر جاری هشت روز ناسالم برای گروه‌های حساس و سه روز هوای قابل قبول را تجربه کرد.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *