عضو پارلمان شهری اصفهان: احیای زاینده‌رود، مطالبه مردم ما از رییس جمهور آینده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید نادرالاصلی روز یکشنبه در صد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: پروژه‌های آبی استان و دیگر مسائل از جمله آلودگی هوا و فرونشست زمین باید بطور جدی در دستور کار رییس جمهور آینده باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس نیاز است که رییس جمهور دولت چهاردهم پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان را با جدیت دنبال کند تا در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

رییس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دستاوردهای دولت شهید رییسی اضافه کرد: پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان با حمایت رییس جمهور شهید بخوبی پیش رفت و بخش(فاز) نخست آن انجام شد اما بدلیل برخی مسائل هنوز تکمیل نشده است.

جاری سازی دائمی زاینده‌رود، اولویت فعالیت رییس جمهور آینده

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: جاری سازی دائمی زاینده‌رود بعنوان رگ حیاتی کشور باید در اولویت فعالیت رییس جمهور آینده باشد، زیرا این رودخانه مختص شهر ما نیست و از آن همه مردم ایران است.

محمدرضا فلاح ادامه داد: کاهش آلودگی هوا در کل کشور بویژه اصفهان، بهبود حمل و نقل عمومی و تسریع در احداث خطوط سه و چهار قطار شهری و توجه به بافت تاریخی و فرسوده این کلانشهر از مواردی است که باید برای آن برنامه داشت و تصمیم قاطع گرفت.

وی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در این کلانشهر اظهار کرد: در صورت بی‌تفاوتی، این مقوله می‌تواند تهدیدی برای اصفهان باشد و مدیریت شهری در آن هنوز به توفیقی دست نیافته است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار داشت: برخی از نامزدها حرف‌های نشدنی می‌زنند اما مردم کسی را انتخاب می‌کنند که برای حل مشکلات مردم قدم برمی‌دارد.

محمد نورصالحی اضافه کرد: مردم رییس جمهوری را برمی‌گزینند که درصدد حل مشکلات است و شعارزده و جناح‌زده نباشد.

وی افزود: مردم نسبت به گذشته احساس تکلیف بیشتری برای حضور در انتخابات دارند و ما نیز باید بررسی کنیم که چه کسی قادر است فاصله بین مردم و دولت را کمتر کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان هم از تصویب لایحه افزایش سهامداری شهرداری اصفهان در بانک شهر به میزان ۷۴۴ میلیارد تومان خبر داد.

علی صالحی خاطرنشان کرد: دولت شهید جمهور، طلسم بیست ساله را در بی‌تحرکی و عدم فعالیت در حوزه آب اصفهان شکست و امیدواریم با ادامه تلاش در دولت چهاردهم جریان دائمی زاینده رود از سراب تا پایاب را نیز شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: پول‌پاشی مجموعه‌های خصولتی‌ گردن‌ کلفت سبب به خطر افتادن حیات مردم می‌شود و پیگیری مسوولان قضایی حقوقی در این پیوند ضروریست.

عباس حاج رسولی‌ها رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه برخی دولت‌های قبلی به شوراها ظلم کردند، گفت: توجه به شوراها در حل بسیاری از مشکلات کشور موثر است لذا رییس جمهور آینده به این مهم توجه کند.

حجت الاسلام منوچهر مهروی پور رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان هم تصریح کرد: برای مقابله با آلودگی‌ هوا راهکارهای متعددی موجود است از جمله خرید و بکارگیری خودروهای برقی باید در دستور کار باشد تا روزهای آلوده‌ در پاییز و زمستان کمتر شود.

رسول میرباقری رییس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: مشکل بافت تاریخی اصفهان مانند گذر تاریخی «باباقاسم» فعالیت گسسته است و باید در آن اقدامات پیوسته دنبال شود.

به گزارش ایرنا، زاینده‌رود به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر در دهه‌های اخیر بدلیل برداشت‌های بی‌رویه در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها به یک رودخانه با جریان دوره‌ای تبدیل و در پایین‌ دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

عملیات اجرایی مرحله نخست پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان مهر سال ۱۴۰۱ آغاز شد و اکنون در ۲۴ نقطه با حضور ۱۴ پیمانکار در حال تکمیل است.

عملیات اجرایی مرحله دوم پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان، هفتم مهر سال ۱۴۰۲ با حضور رییس جمهور شهید آغاز شد.

۷۰ میلیون مترمکعب در مرحله نخست و در مرحله بعد ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از طریق اجرای این پروژه به اصفهان انتقال داده می‌شود.

مسوولان تاکید دارند که اجرای این پروژه فقط با هدف تامین آب برای صنایع موجود در استان خواهد بود و طرح توسعه واحدهای صنعتیِ آب‌بَر در دستور کار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *