آغاز تابستان با بارندگی پراکنده/ فعالیت امواج بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود

سعید خلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین نقشه های پیش یابی در استان طی امروز، گذر امواج ضعیف و کم دانه از تراز میانی جو سبب رشد ابر و رگبارهای پراکنده باران در برخی نقاط مرکزی استان خواهد شد و از فردا این امواج تقویت می شود.

وی بیان کرد: تا اواسط هفته آینده استان مساعد بارش های رگباری است و این بارندگی ها روز شنبه در بسیاری از نقاط موجب بارندگی می شود ولی شدت بارندگی ها در نقاط شمالی و مرکزی بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به تضعیف بارندگی ها در روز یکشنبه ادامه داد: روز دوشنبه برفعالیت این سامانه افزوده می شود و در کل استان شاهد بارشهای رگباری همراه با رعت و برق خواهیم بودغ همچنین با توجه به ماهیت بارندگی ها احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها وجود دارد.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: از نظر دمایی هم از روز شنبه روند کاهشی دما پیش بینی شده است.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی صادر شده افزود: از شهروندان در خواست می شود تا در اطراف رودخانه ها و سیلاب ها تردد نکرده و مردم محلی نیز از تردد در ارتفاعات و چرای دام تا اطلاع ثانوی خوددداری کنند.

خلیلی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای شمالی استان بین یک تا چهار میلی متر بارندگی داشتند که چالدران با چهار میلی متر پربارش‌ترین شهر ثبت شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت، تکاب با مثبت ۱۰ درجه سانتی گراد خنک ترین و پلدشت با ۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر بود؛ دمای ارومیه نیز بین ۲۳ و ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بوده است.

آذربایجان غربی استلانی کوهستانی با بارش های چهار فصل است؛ ماهیت اغلب بارش های بهاره و تابستان در این منطقه رگباری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *