ساخت ۱۲۰ گلخانه در بردسکن خراسان رضوی نیازمند دریافت تسهیلات است

مهدی مسروری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در بردسکن افزود: با توجه به وضعیت خشکسالی و گرمای بیش از حد هوا و افت شدید منابع آبی راهی جز اجرای طرح‌های گلخانه‌ای و سیستم های نوین آبیاری در شهرستان نداریم‌.

وی ادامه داد: از کمیته امداد ، بهزیستی و بسیج سازندگی درخواست می شود که تسهیلات خود را در این حوزه تزریق کنند تا بتوان اقداماتی را به سرانجام رساند.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن از تعیین تکلیف مجتمع گلخانه‌ای در حاشیه جاده بردسکن به خلیل آباد خبر داد و افزود: چاه این مجتمع حفاری شده و انشعابات برق آن نیز در حال انجام است و امیدواریم طی سه ماه آینده عملیات اجرایی نخستین مجتمع گلخانه‌ای در این شهرستان آغاز شود.

مسروری به ظرفیت‌ بردسکن در حوزه شترداری و مرغداری اشاره کرد و افزود: برای جوجه‌ریزی بیش از ۲۳۰ هزار قطعه در واحدهای مرغداری این شهرستان اعلام آمادگی و مجوزهای لازم نیز در این رابطه صادر شده است.

ساخت ۱۲۰ گلخانه در بردسکن خراسان رضوی نیازمند دریافت تسهیلات است

وی با بیان این که بیش از ۹۰ درصد واحدهای دامپروری بردسکن سنتی هستند افزود: طرح مطالعاتی برای احداث یک مجتمع دامپروری صورت گرفته و زمین مورد نظر نیز تعیین تکلیف شده و تعاونی گاوداران و دیگر تشکل‌ها می‌توانند نسبت به عملیاتی کردن این طرح اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: طرح ساخت سردخانه ۱۰ هزار تنی و کشتارگاه‌ نیمه صنعتی دام و طیور نیز در دستور کار این مدیریت قرار دارد و متاسفانه به خاطر یک سری دیوانسالاری های اداری هنوز این طرح در مرحله کلنگ زنی باقی مانده است که امید است بتوانیم با اخذ استعلام های لازم از منابع طبیعی، عملیات اجرایی این طرح در هفته دولت آغاز شود.

مسروری افزود: با وجود این که شهرستان بردسکن در حوزه کشاورزی و دامپروری حرف برای گفتن دارد ولی هنوز از داشتن یک سردخانه محصولات کشاورزی و کشتارگاه نیمه صنعتی دام و طیور محروم است با این حال امیدواریم بتوانیم بستر فعالیت یک سرمایه‌گذار موجود در این حوزه را فراهم کنیم.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و سه شهر «بردسکن، شهرآباد و انابد» و ۷۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار، در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *