کارشناس هواشناسی: زنجانی‌ها از توقف در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی، هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان قسمتی ابری تا ابری است که این شرایط در برخی مناطق با بارشهای پراکنده و رگبار و رعد و برق همراه خواهد شد.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان، یادآور شد: بر همین اساس هم استانی ها از حضور در ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق خودداری کنند.

سلطانی اظهار داشت: فعالیت سامانه مستقر در استان به تناوب تا آخر هفته جاری ادامه دارد هرچند میزان بارندگی ها گسترده و قابل توجه نیست اما امکان شدت گرفتن بارش های محلی و نقطه ای و به دنبال آن آبگرفتگی معابر و روان شدن آبهای سطحی وجود دارد.

وی با اشاره به نوسانات دمایی در مناطق مختلف استان، ادامه داد: امروز دمای استان به طور موقت کاهش می یابد و از اواخر هفته با روند افزایشی دما هوای گرمتری در استان مستقر می شود.

سلطنی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۰ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۶ و ۳۴ درجه، ابهر و خرمدره ۱۸ و ۳۳ درجه، آب‌بر ۲۳ و ۳۵ درجه، قیدار ۱۵ و ۳۰ درجه، سلطانیه ۱۶ و ۲۹ درجه و ماهنشان ۲۷ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *