پایداری آلاینده‌ها طی ۲ روز آینده در همدان/هوا ناسالم است

همدان – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از پایداری آلاینده ها طی ۲ روز آینده خبر داد و گفت: هوای همدان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن جعفری نژاد بسطامی بعدازظهر دوشنبه در کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای همدان که در اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان تشکیل شد، گفت: از صبح روز ۶ بهمن غلظت آلاینده‌ها از قبیل ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون و ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرون افزایش پیدا کرده و وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس سنجش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: همچنین هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و اداره کل هواشناسی پایداری هوا را تأیید کرده که در این صورت وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هواشناسی استان همدان اعلام کرده وزش باد و افزایش ابر و گاهی رگبار پراکنده همراه با کاهش فشار هوا از روز چهارشنبه موجب کاهش آلاینده‌ها خواهد شد، گفت: روزهای ۷ و ۸ بهمن ماه به دلیل وجود سامانه پر فشار تداوم آلودگی را خواهیم داشت.

جعفری نژاد بسطامی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های بدنی و هوازی در فضای باز، مدارس و مراکز آموزشی در روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس باید لغو شود، گفت: شهرداری همدان باید نسبت به تأمین زیرساخت محل جدید ایستگاه سنجش کیفیت هوا در بیمارستان بعثت اقدام کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بر برخورد با موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا تاکید کرد و گفت: شهرداری همدان برگزاری دوره آموزشی برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی را در برنامه قرار دهد.

وی با بیان اینکه باید با تشخیص پلیس راهور اتوبوس‌های آلاینده از چرخه حمل و نقل عمومی خارج شوند و شهرداری همدان از نمایشگرهای شهری برای اعلام وضعیت آلودگی هوا استفاده کند، گفت: هواشناسی همدان پایداری هوا را به دستگاه‌های عضو کارگروه اعلام کند و اطلاع رسانی در خصوص هشدار به افراد و گروه‌های حساس توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید در سایر نقاط همدان با دستگاه پرتابل نسبت به سنجش آلودگی اقدام شود، گفت: شهرداری همدان نسبت به استفاده از سوخت یورو ۴ در ناوگان حمل و نقل عمومی تعجیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *