اطلاعیه مهم برای معلمان و مدیران مدرسه/ این فعالیت ها در مدارس ممنوع شد

بنا بر اعلام استانداری تهران امروز فعالیت ورزشی مدارس در محیط‌های باز ممنوع است.

به گزارش عرشه آنلاین، طبق مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، امروز فعالیت ورزشی مدارس در محیط‌های باز ممنوع است.

بر اساس اعلام استانداری تهران، با توجه به تشدید و استمرار آلودگی و پایداری هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، امروز «چهارشنبه، ۱۶ اسفند ۱۴۰۲» فعالیت ورزشی مدارس استان تهران در تمام مقاطع در محیط‌های باز ممنوع است.

میرمحمد غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار داشت: با توجه به پایداری و سکون نسبی جو، کاهش کیفیت هوا و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر تداوم پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها تا پنج‌شنبه، مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷، از مردم درخواست داریم از هرگونه فعالیت ورزشی، اعم از انفرادی و‌همگانی در فضا‌های باز پرهیز کنند.

معاون استاندار تهران با تاکید بر ممنوعیت فعالیت ورزشی مدارس در کلیه مقاطع در محیط‌های باز، تاکید کرد: طبق این مصوبات توصیه می‌شود گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و …) از تردد در فضای باز خودداری کنند.

غراوی افزود: پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی شوند و شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام نماید.

او عنوان کرد: سازمان صداوسیما، رسانه‌ها و روابط عمومی کلیه دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفر‌های غیرضروری و نظایر آن، اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و…)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها و… که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

غراوی از شرکت گاز استان، خواست تا نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحد‌های متصل به شبکه گازرسانی که فعالیت آن‌ها در این شرایط ضروری است، اقدام کند.

او همچنین ضمن تاکید بر اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص از طریق فرمانداری‌ها در حوزه استحفاظی شهرستان‌ها، بیان‌داشت: شهرداری‌ها و بخشداری‌های استان و شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه تهران، جهت جلوگیری از پسماندسوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان در محدوده و حریم شهر‌ها و خارج از حریم شهر‌ها، نظارت ویژه اعمال کنند.

گفتنی است، این مصوبات از روزچهارشنبه مورخ «۱۴۰۲/۱۲/۱۶» لغایت پنج‌شنبه مورخ «۱۴۰۲/۱۲/۱۷» برای کلیه شهرستان‌های استان به استثنای شهرستان فیروزکوه، لازم‌الاجرا بوده و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، موظف شد نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحد‌های آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی، اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *