تاره‌ترین اخبار از بارش‌های سیل‌آسا در لرستان/ ثبت ۱۴۹ میلی‌متر بارش/ بازگشایی راه ۲۰۰ روستای دلفان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مهدی پازوکی، ظهر امروز، شنبه، با اشاره به شدت بارش‌ها در لرستان، اظهار داشت: متوسط بارش در این استان با فعالیت سامانۀ اخیر ۶۹ میلی‌متر بود که موجب خرسندی مردم شد.

او افزود: بیشترین بارش سامانۀ بارندگی اخیر لرستان در معمولان با ۱۴۹ میلی‌متر و کمترین مربوط به شهرستان ازنا با ۲۳ میلی‌متر ثبت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان دربارۀ مشکلات به‌وجودآمده در زمان فعالیت سامانۀ اخیر، عنوان کرد: راه ۲۰۰ روستای دلفان و الیگودرز به‌دلیل حجم بالای بارش برف برای مدتی قطع شد که بلافاصله با اقدامات راهداری بازگشایی شد.

او بیان کرد: در سطح بیشتر شهرهای لرستان با حجم بالای بارش باران شاهد آب‌گرفتگی معابر بودیم که رفع شده‌است و هیچ‌گونه خسارتی به‌وجود نیامد.

پازوکی گفت: جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان با اعلام هشدار هواشناسی تشکیل شد و ضمن اعلام آماده‌باش تمام دستگاه‌های اجرایی اقدامات پیشگیرانه در دستور کار این ستاد قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان ابراز کرد: تمام برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای به‌موقع یه‌دلیل آمادگی قبلی دستگاه‌های متولی و نظارت و رصد استاندار از اقدامات این دستگاه‌ها در طول فعالیت سامانۀ بارشی انجام شد و هیچ‌گونه مشکلی به‌وجود نیامد.

مردم از تردد در مسیر کشکان خودداری کنند

حمید خادم فرماندار پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر، اظهار داشت: سامانه بارشی طبق اعلام هواشناسی شب گذشته از لرستان خارج شد و بارش‌ها به اتمام رسید.

وی افزود: دبی رودخانه کشکان در پلدختر به‌دلیل بارش‌های بالادست افزایش پیدا کرد و به ۴۵۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده‌ است که با توجه‌ به تاب‌آوری بیش از ۳۰۰۰ مترمکعبی این رودخانه مشکل و نگرانی وجود ندارد.

فرماندار پلدختر عنوان کرد: اخطارهای لازم به مردم مناطق پایین‌دست این شهرستان به‌دلیل تلاقی رودخانه‌های کشکان و سیمره در پایین‌دست پلدختر و افزایش دبی رودخانه کشکان داده شده‌ است.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی، امور عشایر و بخشداری‌ها اخطار و اطلاع‌رسانی لازم به کشاورزان پایین‌دست پلدختر را داده‌اند تا موتورآلات و ادوات کشاورزی خود را از حاشیه رودخانه‌ها جمع‌آوری و به نقاط امن انتقال دهند.

خادم از مردم خواست از تردد در مسیر رودخانه‌های پلدختر تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

به گزارش تسنیم، سامانه بارشی اخیر اواخر شب گذشته از جو لرستان خارج شد، اما بارندگی‌های رگباری و موقت در این استان تا روز دوشنبه به‌دلیل رطوبت بالا ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ ۶۴۶/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *