تداوم بارندگی در لرستان/ بارش‌های قابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به آخرین وضعیت بارش‌ها در لرستان، اظهار داشت: سامانۀ بارشی اخیر تا روز یکشنبه به‌تناوب و با شدت و ضعف بر روی جو این استان فعال است.

او افزود: بارش باران، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید برای تمام مناطق لرستان پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی به‌صورت رگبار برف است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با تأکید به اینکه شدت بارشی سامانۀ اخیر امشب و به‌ویژه فردا مشهود است، عنوان کرد: بارش‌های قابل‌ملاحظه‌ای در بیشتر نقاط این استان در این مدت زمانی پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: شرایط ناپایدار جوی در لرستان مخاطراتی مانند اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و خشکه‌رودها را به‌دنبال دارد.

مرادپور با اشاره به میزان بارش‌ها در شهرهای لرستان طی ۳۳ ساعت اخیر، گفت: بارش‌های سامانۀ اخیر در خرم‌آباد ۷ میلی‌متر بارندگی، بروجرد ۲.۳ میلی‌متر، کوهدشت ۱۶.۵ میلی‌متر و الیگودرز ۰.۸ میلی‌متر بارندگی را به‌دنبال داشته‌است.

مدیرکل هواشناسی لرستان ابراز کرد: ۱۵.۴ میلی‌متر بارش طی ۳۳ ساعت اخیر در پلدختر، ۹ میلی‌متر در دورود، ۲۱ میلی‌متر در الشتر، ۱۹ میلی‌متر در نورآباد، ۰.۷ میلی‌متر در ازنا، ۳۴ میلی‌متر در رومشکان، ۲۵.۳ میلی‌متر در سراب دوره و ۱۵ میلی‌متر بارندگی در ایمان‌آباد ثبت شده‌است.

مرادپور با تأکید به بارش ۳۴ میلی‌متری در شول‌آباد از ساعت ۹:۳۰ دقیقۀ ۲۵ بهمن‌ماه تا ۱۸:۳۰ دقیقۀ ۲۶ بهمن‌ماه، اظهار داشت: ۰.۲ میلی‌متر در سیلاخور، ۱۶.۱ میلی‌متر در سپیددشت و ۱۲ میلی‌متر در ریمله ثبت شده‌است.

انتهای پیام/ ۶۴۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *