مهار زبانه‌های آتش در جنگل‌های کمدره آمل

علی‌اصغر اسماعیل‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل، اظهار کرد: بخش زیادی از عرصه جنگلی منطقه کمدره بخش دشت سر شهرستان آمل طعمه حریق شد و زباله‌های آتش بسیاری از درختان را دچار آتش‌سوزی کرد.

وی با اعلام اینکه این آتش‌سوزی پس از ساعت ها تلاش عوامل مردمی و مأموران اداره منابع طبیعی مهار و اطفا شد، افزود: بیش از یک‌هزار متر مربع از عرصه جنگلی در منطقه کمدره دچار حریق شد و پس از گزارش‌های لازم با ورود سریع و به‌ موقع مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل و نیروهای مردمی زبانه‌های آتش خاموش شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل تصریح کرد: مأموران سرجنگلبانی کرسنگ پس از مشاهده حریق، با کمک نیروی‌های مردمی و همیاران طبیعت حریق را مهار کردند.

اسماعیل‌زاده در بیان علت این آتش‌سوزی در دل جنگل‌های هیرکانی شمال کشور، یادآور شد: آتش‌سوزی در اثر سهل‌انگاری گردشگران اتفاق افتاد که بلافاصله مأموران منابع طبیعی شهرستان آمل نسبت به کنترل و اطفا اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه پس از ورود به موقع ممانعت از سرایت زبانه‌های آتش به دیگر نقاط جنگل انجام شد، گفت: همیاران طبیعت پس از مشاهده دود و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی از طریق شماره تماس ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *